Vineri, 11 noiembrie, în Aula Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a avut loc atelierul „Educația prin realitatea augmentată, față-în-față cu angajatorii”. Activitatea face parte din proiectul CNFIS-FDI-2022-0072 „Realitate augmentată la UBc: vizualizarea 3D a activității didactice” (AR@UBc), care propune modernizarea activității didactice. Implementarea realității augmentate (AR) cu vizualizarea 3D a activităților specifice s-a realizat în 3 facultăți din Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, respectiv la 4 domenii de studii diferite, în cadrul cursurilor și aplicațiilor.
La activitate au participat reprezentanți ai angajatorilor, printre care amintim: Filip Alexandru – S.C. AEROSTAR S.A. Bacău, Doltu Cătălin – S.C. DEDEMAN S.A. Bacău, Enache Corneliu – S.C. BARLETA SRL, Misăilă Lavinia – ISJ Bacău, Mitrofan Dragoș – S.C. Motorstar SRL, Rotaru Bogdan – S.C. SCC Services S.R.L. Bacău, Stoica Geanina – A.P.I.A. Bacău, Stoica Titus – General Electric, Marin Bogdan și Berușcă Lucian – Direct Group, Pintilescu Valentin – Carusel Impact Team.
Realitatea augmentată (AR) este o vizualizare interactivă a lumii reale, peste care se suprapun elemente din lumea virtuală, pe baza senzorilor vizuali și auditivi. Interacțiunea în timp real între înregistrarea 3D a unor obiecte virtuale cu cele reale este o componentă a realității mediate. Întrucât experiența are loc în spațiul 3D, vederea AR este interactivă, în timp real, și încurajează dezvoltarea unui ecosistem de educație digitală, a aptitudinilor și competențelor digitale. Proiectul propune pilotarea aplicațiilor de tip laborator în 3 facultăți din UBc: Facultatea de Inginerie, Facultatea de Litere și Facultatea de Științe ale Mișcării, Sportului și Sănătății. Grupul țintă este constituit din 150 studenți din cadrul celor 3 facultăți.
„Angajatorii de top din regiunea NE pot utiliza aplicația dezvoltată pentru training-ul angajaților, service sau mentenanța la distanță. De asemenea, aplicația poate fi utilizată pentru studenții de la Inginerie, în prezentarea, din toate unghiurile, a unor utilaje cu dimensiuni de gabarit mari, la târguri și expoziții, în showroom-uri etc. Aplicația a fost testată la anumite laboratoare didactice de la Facultatea de Inginerie. Prin implementarea modulelor AR și 3D Google Photo translator, studenții de la Comunicare pot transmite mesaje persuasive, asociind imaginea 3D cu sunetul și textul. Utilizarea unui sistem de traducere din peste 100 de limbi și dialecte vorbite pe mapamond oferă o bază de date uriașă, ce poate fi folosită pentru documentare. Studenții de la Kinetoterapie au posibilitatea să analizeze în AR, din toate unghiurile, cu magnitudinea dorită, detaliile anatomice ale corpului uman, având astfel explicații pentru zonele de tratament și locul de aplicare a manevrelor specifice”, a declarat Prof. univ. dr. ing. Valentin ZICHIL, Director de proiect.
Realitatea augmentată este un instrument util al ecosistemulului de educație digitală, care poate asigura, concomitent, atât îmbunătățirea experienței de învățare, cât și perfecționarea continuă a competențelor digitale ale personalului didactic. (sursa: comunicat de presă)
Lasă un răspuns