Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău este pe cale să ajungă acolo de unde a plecat în urmă cu șase ani. Poate chiar mai rău! În 2007 se pitrocea în Consiliul Județean un ambițios proiect de modernizare a aeroportului băcăuan printr-un parteneriat public-privat, o idee pilot la acea vreme printre toate aeroporturile din țara noastră. S-a apelat la specialiști, consiliere de specialitate pe bani grei, s-a organizat o licitație internațională – toate peste 5 miliarde de lei vechi. Caietul de sarcini a fost cumpărat de opt firme, dar doar una a venit cu oferta concretă. Restul, deși companii mari, s-au retras. A fost un prim semnal pentru Consiliul Județean, dar cum campania electorală bătea la ușă, președintele Dragoș Benea s-a grăbit să mărite fata mare cu orice risc. Al doilea a fost datoriile la stat ale concesionarului, dar problema s-a rezolvat și ea. Contractul a fost semnat și cu mapa de proiect la subraț, cu albumul Bacăului și cu celebrele legende, junele președinte a purces la Mihaela în platou (Mihaela Rădulescu, n.r.) să îi explice cum din Bacău poți zbura în condiții civilizate spre aproape orice colț din Eurpa, citind albumul și privind prin hublou emblematicele panouri cu legende județului nostru. Din toate a rămas albumul! Și cu ăla trebuie să umbli cu grijă ca nu cumva să îi faci foile sandvici!
După o perioadă de hârțogăraie și certuri cu CJ, prin 2011, concesionarul Blue Aero s-a apucat de treabă. Singurul lucru realizat efectiv este însă pista, adusă la standardele europene cerute. În rest, la Aeroport îți primești bagajele prin geam, aduse de un tractor de CAP din perioada comunistă, stai înghesuit ca vita într-o sală de așteptare, îți recuperezi bagajele după o oră și mai bine, iar când vine avionul ți se dă drumul la ușă direct pe pistă. Din când în când, de divertisment, pe siguranța noastră, a pasagerilor, câte un pilot mai „glumeț” se apucă să vâneze câte un cal, direct pe pistă.
Săptămâna trecută, cu adâncă considerație, regret și tremurat de voce, președintele Benea a anunțat că „ne îndreptăm spre rezilierea contractului de concesionare”. Se așteaptă însă ca deciza să vină de la Blue Aero, firma pe care Nelu Iordache a băgat-o în datorii, parte din concernul puricat de DNA. Și așa cum se întâmplă la case mari, criza este de vină de acest teribil ghinion, procurorii DNA care și-au vârât cu „nesimțire” nasul în fondurile europene ale lui Iordache, sau aleșii județeni care toți au votat proiectul în urmă cu șase ani. Problema majoră este acum însă alta. 99% dintre cursele care operează pe aeroport sunt ale Blue Air, un frațior de-al Blue Aero și Romstrade. Excepțiile sunt cursa Carpatair și avioanele cu piese pentru Aerostar. Păi dacă se duce de râpă concesionarul, atunci Blue Air va mai opera în Bacău? Ce șanse de supraviețure mai are aeroportul, chiar dacă se va întoarce în patrimoniul județului? Un aeroport fără zboruri este mort! Iar la noi de la noi, până și MiG-urile au plecat!
CRISTIAN a zis
DRAGA CLAUDIU PUTEM A INCEPE HORA BUCURIEI PENTRU CA EXECUTAM CONTUL DE GARANTIE IN VALOARE DE 2.000.000 EURO SAU 20.000.000.,DECI UITE CE APORT ARE BENEA LA BUGETUL C.J.CAT DESPRE CONTAINERUL ASA-ZIS BIROU AL FIRMEI BLUE AERO ,DESPRE LIPSA UNOR AVIZE DE SECURITATE AERO-PORTUARA SI ANTITERO PUTEAM SA FIM INFORMATI DE MULTICALIFICATA DIRECTOARE A REGIEI.(PRIETENII STIU DE CE).VOM DEVENI BUHUSUL REGIUNII DE N.E.
diana a zis
Foarte bun acest articol tragi-comic.Adevarat , dupa ce ajungi in aeroport treci de controlul actelor, treci in sala unde este banda pentru bagaje si ce sa vezi intr-un tarziu apare un tractor de la muzeu, sau cumparat la licitatie de la vreun CAP incarcat cu bagajele noastre, cu o remorca descoperita in care poate ploua, ninge etc.
Acum noi romanii mai suntem obisnuiti cu lucrurile antice si inapoiate , dar strainii, oamenii de afeceri care tranziteaza prin aeroportul nostru din Bacau se minuneaza , rad si isi dau coate la cat de inapoiati suntem !
Dar banii pentru taxele de aeroport sunt luati cu varf si indesat ! ACEASTA ESTE ROMANIA !
maria a zis
Domnilor din conducerea Cj , faceti tot posibilul macar sa mentineti in functiune aeroportul asa cum este acum..este un imens castig pentru locuitorii Moldovei care au rude in Italia..si nu sunt putini…vreti sa ajungem iar pe mana nenorocitilor aia de taximetristi fantoma de la Otopeni???
mihaela a zis
In afara de cele,pe drept mentionate, trebuie sa recunoastem cat de mult inseamna aeroportul, asa mic si rudimentar cum este( ce sa mai zicem de Baneasa unde banda de bagaje este ca din Fred si Barney); inteleg ca se desfasurau lucrari de vreo cativa ani , despre care tot voi scriati ca sunt intr-o faza aproape finala;eu sunt de acord sa-l sanctioneze cum trebuie pe acest Nelu Iordache, dar sa-i lase Blue Air care este un lucru extraordinar pentru omul de rand care trebuie sa se deplaseze rapid, civilizat, ieftin si sigur , oriunde in Europa;
Propunere; TOTI BACAUANII INTERESATI SA CUMPARAM ACTIUNI,PARTICIPATII,BONDURI sau cum vreti sa le spuneti ,SA AJUTAM LA TERMINAREA LUCRARILOR SI LA CONTINUAREA ZBORURILOR DIN BACAU.
SE POT COOPTA IN ACTIUNE SI CETATENI DIN ALTE JUDETE ALE MOLDOVEI.AVIZ CONSILIULUI JUDETEAN!