În ultima perioadă, reclamațiile la adresa companiei DAN Air s-au înmulțit considerabil. O serie întreagă de zboruri amânate cu orele sau chiar anulate au întins la maximum nervii pasagerilor. De cealaltă parte, DAN Air explică problemele apărute, unele ce țin de companie, altele de situația generală din Europa.
Unul dintre cazurile cele mai neplăcute s-a petrecut cu zborul Luton (Londra) – Bacău din 28 iunie. Pasagerii susțin că zborul a fost amânat, după care anulat, fără să fie anunțați. Oamenii acuză nepăsarea companiei, din cauza căreia mulți au pierdut evenimente importante.
„Initial, zborul era programat pt ora 17:00. In cursul zilei au trimis mesaj ca va fi amanat pt ora 21:15, mesajul find trimis cand majoritatea oamenilor erau deja in drum spre aeroport. In aeroport am constatat ca ora estimata pt decolare s-a schimbat pt 02:30, nici macar nu s-au obosit sa mai trimita mesaje. Dupa ora 8 seara, zborul a disparut de pe panourile de informare fara vreo explicatie. Cand oameni au inceput sa faca scandal, angajatii Swissport, compania care se ocupa de operatiuni pe aeroportul din Luton, ne-au communicat ca zborul a fost de fapt anulat de catre Dan Air, la fel niciun mesaj din partea lor. Au parut surprinsi sa afle ca cei de la Dan Air nu au anuntat oamenii cu privire la anularea zborului.
In cele din urma, au trimis mesaje cu anularea zborului abia dupa ce Swissport i-au contactat iar sau dupa ce pasagerii din aeroport au lasat mesaje pe pagina de Facebook a celor de la Dan Air.
Si-au batut joc de aproximativ 200 de romani care au platit pt serviciile lor. Am vazut deopotriva copii si adulti plangand in aeroport. Am intalnit oameni care tb sa ajunga la evenimente important in familiile lor (nunti, inmormantari) si care au fost lasati ai nimanui in aeroportul din Luton”, ne-a povestit unul dintre pasagerii zborului anulat.
Ce spune DAN Air despre incident
„În data de 28 iunie, în urma unor defecțiuni minore, aeronava noastră a trebuit să rămână la sol pentru efectuarea unei inspecții tehnice. Pasagerii au fost informați despre întârzierea generată de această verificare a aeronavei. După cum știți, siguranța pasagerilor noștri este prioritatea companiei și fiecare incident tehnic este analizat în detaliu, pentru că ne-am aliniat celor mai înalte standarde în ceea ce privește siguranța în aviație.
În tot acest timp, pentru a putea duce pasagerii la destinație, compania noastră a căutat să închirieze în regim ACMI o altă aeronavă cu care să opereze această cursă, fiind dispuși să suportăm cheltuielile cu închirierea. S-au trimis solicitări către companii din toată Europa, însă din păcate industria se confruntă cu o lipsă acută de aeronave, și niciunul dintre partenerii noștri nu aveau avioane disponibile.
Deoarece în tot acest timp, s-au înregistrat întârzieri cumulate, am fost informați de agenții de handling că programul lor va fi limitat pe timpul nopții, lucru care ar fi însemnat ca pasagerii să nu poată fi preluați la sosirea la Londra, în seara respectivă. Astfel a trebuit să luăm această decizie de a anula zborul. Aș vrea să transmit pasagerilor că astfel de situații sunt cu totul izolate, majoritatea zborurilor noastre fiind operate fără întârzieri semnificative”, a declarat CEO-ul companiei, Matt Ian David (foto).
Întârzieri majore
Pe lângă cursele anulate, o problemă ridicată des de clienți este legată de întârzierile nepermis de mari. De exemplu zborul Madrid – Bacău din 22 iunie a fost întârziat peste 4 ore. La fel, peste 4 ore au avut întârziere zborurile Bacău – Bruxelles și retur, din 29 iunie. Pasagerii au transmis mesajele primite de la DAN Air, în care se menționa despre o problemă tehnică la aeronavă.
Mulți dintre clienții DAN AIr sunt hotărâți să ceară compensațiile legale pentru întârzierile pricinuite de companie, care pot ajunge și la 600 de euro de persoană.
DAN Air susține că 83% dintre zborurile de luna trecută au fost operate la timp
Reprezentanții DAN Air susțin că depun toate eforturile pentru a asigura zborurile în condiții de siguranță și la timp. Însă la nivelul întregului continent sunt astfel de probleme, din cauza aglomerării din sezonul estival. Deși la lansare compania susținea că nu are întârzieri mai mari de 3 ore, luna trecută le-a stricat statisticile.
„Știm că aceste schimbări generează mult disconfort pentru pasagerii noștri și ne cerem scuze pentru asta și ne-am fi dorit să putem face mai mult pentru pasagerii aflați în această situație. DAN AIR face toate eforturile pentru a duce pasagerii la timp la destinație. Am folosit inclusiv aeronava pe care o avem în București pentru operarea curselor charter pentru a acoperi nevoia existentă la Bacău. Din totalul zborurilor în luna Iunie: 83% au fost operate, 15% reprogramate și doar 2% anulate.
Însă, din păcate, întreaga industrie aviatică se confruntă cu întârzieri și reprogramări în această perioadă. Sunt mai mulți factori care contribuie la aceste perturbări, precum spațiul aerian supra-aglomerat în sezonul estival, furtunile severe care afectează culoarele de zbor și infrastructura de control a traficului aerian din Europa care este depășită.
În ceea ce privește zborul spre Madrid din data de 2 iulie, pasagerii au fost deja notificați despre modificări cu o săptămână înainte. Am promis că vom avea la Bacău în această vară două aeronave și am gândit programul zborurilor, având în vedere această capacitate, însă inspecția tehnică a aeronavei a întârziat, din cauza lipsei de specialiști, mult peste estimările făcute de noi. Pe lângă inspecție, și înmatricularea noii aeronave durează mai mult decât am planificat inițial. Astfel a trebuit să reorganizăm programul și așa au apărut aceste modificări.
Soluțiile pentru pasageri în aceste cazuri sunt fie reprogramarea zborului, fie rambursarea sumelor de bani. În acest sens pot depune cereri folosind formularul de contact existent pe site-ul nostru”, a mai transmis CEO-ul DAN Air pentru Ziarul de Bacău.
CM a zis
Dar despre cursele Bacau – Roma din 7 iunie si Roma – Bacau din 12 iunie, care au fost anulate, ce mai spune prea minunata companie? Initial au anulat cursa Roma – Bacau din 12 iunie, dupa care cu o saptamana inainte au anulat si cursa Bacau – Roma din 7 iunie. Ne-au anuntat ca ne ofera bilete pentru 9, respectiv 14 iunie. Noi ne duceam in concediu, aveam rezervari facute pentru 7-12 iunie, nu puteam obtine alte cazari cu o saptamana inainte. E foarte simplu sa scrii: Ne cerem scuze pentru disconfortul creat. Dar stresul pana am putut cumpara alte bilete de la alta companie, cine ni-l despagubeste. Nu mai spun ca biletele luate cu o saptamna inainte au fost cu 25% mai scumpe decat cele initiale. Nu vreau sa mai aud de DAN AIR!
Danut Aerianul a zis
DAN Air este o companie mica si probabil si flota de avioane este minima, precum si managementul, iar cand intervin probleme, tot programul este dat peste cap.
Probabil le era mai bine sa ramana ca si companie de ce furniza servicii similare pentru alte companii.
Vor cu putine resurse sa creeze un brand concurent companiilor low cost consacrate, insa nu este posibil.
In baza experientei personale cu ei, tind sa cred faptul ca fac overbooking, practicand preturi mici, pentru a lua cota de piata si in functie de biletele vandute anuleaza sau nu zboruri, compensand sau nu biletele cumparate.
Motivatii generale sunt reparatia aeronavelor, defectiuni intempestive, reparatii prelungite de catre firma ce repara aeronava, de obicei gogosi impachetate.
Daca ar fi corecti, ar prezenta pe site, intr-o sectiune cu anunturi, documentatia aferenta reparatiei aeronavei si ar rambursa in automat sumele platite pentru bilete.
Recomandarea mea pentru cursele unde exista competittori, orientati-va la companii serioase nu va lasati pacaliti de bilete la preturi mici, pentru ca o sa va treziti cu e-mail inainte de 24 ore ca aveti cursa reprogramata peste 1-2 zile si nici atunci nu aveti garantia ca opereaza cursa.
Multi se lasa pagubasi pentru 30-100 euro, insa sunt companii specializate pe compensatii sau se poate formula online cerere de chemare in judecata, cu sau fara avocat.
Compania lui DAN-ut…nici macar call center nu are, furnizeaza servicii de asistenta si suport clientilor doar pe e-mail sau chat…in timpul programului de lucru…
DANUT AERIANUL a zis
In completare adaug faptul ca vrajeala lui DAN-ut poate fi simplu constatata, urmarind in timp real situatia traficului aeronavelor civile in portalurile de pe internet.
Aeronavele au indicativ, iar DAN-ut nu pre are multe, asa ca vedem daca sunt la hangar sau opereaza linistiti pe alte curse…
Ionut a zis
Am pățit în luna Mai , la fel. Nu știu câte avioane au dar mesajele sunt la fel. Nu recomand compania. Nu au nici un birou pt a discuta ce ei. Totul pe Facebook. Neserioși
Polarized a zis
Ca de obicei, suntem tampiti.
Nu vorbim despre barabule luate in piata, nici despre manichiura facuta la futu-i ma-sa. Vorbm despre viata noastra, a copiilor nostri.
Am umblat mult cu avionul. Mult inseamna peste doua milioane de kilometri. Sute de avioane luate din toate continentele. Cred, fara sa exagerez, ca cel putin de cincizeci de ori am patit sa fie intarzieri majore, de ore, unele de peste doispe ore. Am dormit prin hoteluri in cele mai neasteptate orase, am stat prin aeroporturi de mi s-au lungit urechile, asteptand si iar asteptand. Niciodata nu m-am suparat, pentru ca avand prieteni care lucreaza in domeniu am ascultat si am priceput ca e vorba despre probleme care daca nu sunt rezolvate, riscul sa crapam intr-un accident creste exponential.
O singura data am cerut despagubiri, eram la Frankfurt, un psihopat din Ucraina a sarit peste dispozitivul de control al bagajelor a luat-o la fuga si dus a fost. Asta era la ora 9 dimineata. Pana la ora 9 seara, tot aeroportul a fost inchis, pana ce l-au gasit pe imbecil. Am plecat din Frankfurt la 12 noaptea, in loc de 10 dimineata. Si avea bilet cu Lufthansa !
Nu ai cum sa ai preturi mici la bilete si in acelasi timp, sa ai servicii de top. Bai baieti, cand iti cumperi vila cu piscina nu te compari cu unul care sta in garsoniera cu baia la comun. Vreti calitate ? Dati banul la companii mari. Si alora li se strica avioanele. Am avut intarzieri de zile intregi cu Air France, cu Lufthansa, cu British Airways, cu American Airlines, cu VARIG (linia oficiala braziliana), cu Czech Airlines, cu QUANTAS samd. Prefer sa ajung intreg la destinatie, nu ma intereseaza de intarzieri. E pentru binele meu daca un avion nu pleaca de la sol cu probleme tehnice.
Acu luati de injurati. Cand nu era DAN AIR la Bacau, vai ce rau e, ca nu avem legatura cu nu stiu ce tara. Cand este DAN AIR la Bacau, vai ce rau e ca sunt neserosi. Eu cred ca un om cu mintea intreaga nu se grabeste sa moara.
Elens a zis
Corect!
Si pentru ca nu e bine sa generalizam…eu tocmai decolez din Brusselles la ora de pe tichet, cu DanAir.
Excelam, noi romanii, în a fi cârcotași.
Danut Aerianul a zis
Este bine ca exista concurenta, astfel vor disparea din piata rapid neseriosii.
Astfel doar pentru Roma vor fi 3 companii: Aeroitalia, Wizzair si Dan Air.
O companie este neserioasa si nu isi respecta clientii atunci cand face cu buna stiinta overselling, pe banii, timpul si nervii nostri si vrea in continuare sa se bucure de succes.
Toate companiile au un portal, in care pot real time sa implementeze statusul aeronavelor proprii, cum fac multe portaluri gratuit precum FlightAware, FlightRadar24,etc.
Mai mult cand ai avionul in hangar la reparatii sau revizie, pentru crdibilitate si intelegerea calatorilor, poti macar in propriul portal daca nu prin e-mail sa transmiti succint documentatia de intrare si iesire din reparatii a aeronavei cu detalii minime partial anonimizata.
Nu e o rusine sa fii o companie mica cu o singura aeronava sau maxim 2-3, e rusinos sa razi de oameni si sa pretinzi ca esti companie aeriana serioasa.
Cum sa implementezi in portal statusul real al aeronavelor proprii, cand tu trimiti mail ca aeronava e in reparatii si compania ce executa aceste reparatii a depasit termenul convenit, insa de fapt aeronava ta e in zbor sau la sol si tu de fapt ai facut overselling si nu ai pasageri sa acopere costurile.
Polarized aveti oarecum dreptate, insa din pacate legislatia in europa prevede prea putine drepturi pentru zborurile anulate, intarziate sau cu schimbarea intempestiva a datei.
Acum in spirit de gluma avand in vedere milioanele de km zburate, probabil ca pilot (cu toate ca exprimarea in comentariu nu denota aceasta profesie), va ganditi ca statistic va cresc sansele ca urmatorul zbor sa nu fie tocmai unul fericit? Ce spune statistica matematica?
VALI a zis
Am patit-o si eu la 2 zboruri cu aceasta companie.
COMPANIA AR TREBUI SA NU MAI OPEREZE PE NICIUN AEROPORT!!!
John a zis
Unde e articolul în care Ivancea lauda și recomanda activitatea Dan Air de la Bacău? Uite de aia o luat o la vot!
Romeo a zis
Planific un zbor cu Dan Air Liverpool Bacau pt 16-23 Iunie. Zborul de pe 16 spre Bacau are o intarziere la destinatie de 2:45 ( am zis ok…se intampla la case mai mari). In 23 iunie la ora 11:16 cu 10 ore inainte de decolare primesc email ca zborul s a anulat si am fost reacomodati pt duminica urmatoare 30.06 ( o saptamana mai tarziu). Cum ca tot omul avem numeroase indatoriri am cerut Dan Air sa mi dea primula zbor spre UK si am conclus la zborul de vineri 28 iunie pt Londra Luton( alta destinatie…da sa fie bine). Dupa 10 ore in aeroport timp in care nu a venit niciun reprezentant ( vorbim de baza de casa a Dan Air la Bacau) am fost informati de angajatii aeroportului Bacau ca zborul a fost anulat.
Intr un final am reusit sa revin in Liverpool duminica 30.06 tot dupa o noua reacomodare si bineinteles dupa alte approx 3 ore intarziere.
Apreciez ca o companie romaneasca intra pe piata si sustin orice business romanesc cat pot de mult dar dupa concediul asta am mai pierdut 3 ani din viata ( strees, masina parcata prin aeroport, copil la scoala, probleme la job).
Inteleg ca sunt probleme in Europa si ca au ceva probeleme si ei….dar totusi respectful oferit de o noua companie pe piata clintilor a fost mult sub mediocre.
Nu voi mai zbura si nu voi recomanda aceasta companie.
Dupa cum se vede nu suntem singurii, si social media a explodat la adresa DanAir…de aceea consider ca cei care vor mai achizitiona bilete de la ei in viitor, cu tot respectful, isi merita soarta.
Romeo a zis
Sustin total cele mentionate mai sus. Ceea ce nu intelegi tu este ca , din punctul meu de vedere, nu pot da aleg British sa zbor din UK la Bacau sa fac escala prin Europa si da iau un alt mijloc de transport spre Bacau cand am zbor direct.
Daniel a zis
Ce nu inteleg mai marii bacaului e ca toate kkturile astea de le face DAN AIR se resfrang DIRECT asupra Bacaului! „De unde zbori? Bacau? A, nu… e naspa tare la aia!”
MISU a zis
de ce Dan air nu se canalizeaza la mai putine zboruri dar sigure, la Roma sunt deja doua companii care opereaza de pe Bacau,ei sa faca la timp, avand in vedere ca are o singura aeronava ,celelalte zboruri spre Spania, Anglia. Am patit si eu atat cu zborul Bacau -Barcelona, cat si cu zborul Madrid Bacau din 15 iunie, trebuia sa plecam pe 15 la ora 9 si 50 si am plecat pe 16 la 4 si 20
Dragos Marian Iacob a zis
Salut!
Am cumparat un zobor dus-intors Madrid – Bacau. Trebuia sa plecam pe pe 14 Septembrie si sa ne intoarcem pe 28. Asa aveam vacantele programate. M-am trezit ca mi-ai reprogramat zborul pe 12 si sa ne intoarcem pe 26. Ceea ce nu stiu reprezentatii Dan Air ca vacantele in unele tari se rezerva cu 1 an inainte. Ceea ce ei vor ca noi sa plecam cu 2 zile inainte de a incepe vacanta de parca ar depinde de mine. Am facut cerere de rambursare( de 3 ori) de mai bine de 2 saptamani si inca astept un raspuns. Este incredibil ce se intampla.