– Primăria aplică în acest scop, prin Agenția de Dezvoltare Locală, un proiect în valoare de aproape 800.000 de lei
Petru DONE
Reprezentanți ai unor organizații non-guvernamentale băcăuane și din județul Iași, jurnaliști și doar un singur agent de turism băcăuan interesat (Agenția Inter-Tour Bacău, principalul turoperator din Moldova) au participat, la sfîrșitul săptămînii trecute, la primul tur de documentare organizat de Unitatea Administrativ Teritorială a Municipiului Bacău în proiectul „Dezvoltarea și consolidarea turismului în Municipiul Bacău prin promovarea oportunităților locale”. Proiectul este implementat de Agenția de Dezvoltare Locală Bacău.
Organizatorii au ales, pentru prima acțiune de anvergură din proiect, mai multe obiective turistice care merită promovate, din municipiile Bacău și Piatra Neamț, dar și de pe Valea Bistriței. Acestea au fost Lacul Bacău II (Aria de Protecție Specială Avifaunistică), inclus în situl Natura 2000, Grădina zoologică din Piatra Neamț, Lacurile Pângărați și Izvoru Muntelui, Pensiunea Geona, din Poiana Teiului, dar și Cheile Zugrenilor și Cabana Zugreni, din rezervația naturală Pietrosul Broștenilor – Cheile Zugrenilor. Un traseu care ar putea să apară și în oefertele agențiilor de turism locale sau naționale.
Proiectul urmărește promovarea produsului turistic Aria de Protecție Specială Avifaunistică Lacul Bacău II la nivel regional și național.
„Urmărim – a precizat Liviu Scarlat, managerul acestui proiect – creșterea gradului de circulație turistică în aria localizării produsului turistic cu 10 la sută pînă la finalul perioadei de implementare a proiectului. Călătoria de documentare organizată pe acest traseu, prima dintr-o serie de astfel de acțiuni în proiect, a avut tocmai menirea de a înscrie aria turistică a Municipiului Bacău în contextul regional și național în care trebuie văzută de turiști.”
Problemele principale abordate de acest proiect sînt nevoia de promovare a turismului din județul Bacău la nivel regional și național și eliminarea interesului relativ scăzut al băcăuanilor față de turism. Analiza SWOT, pentru monitorizarea punctelor tari sau slabe ale acestei realități, a constatat că ritmul anual de creștere a capacității de cazare în zonă este negativ, precum și cel al numărului de sosiri turistice, sub nivelul Regiunii Nord-Est. S-au mai constatat o insuficientă punere în valoarea a obiectivelor turistice din Municipiul Bacău, lipsa posibilităților materiale și financiare necesare pentru susținerea unei campanii regionale / naționale pentru promovarea potențialului turistic al județului, lipsa unui concept unitar de campanie bazat pe rigorile marketingului modern, dar și lipsa posibilității de a implica, în acest demers, specialiști sau firme de specialitate, datorită costurilor ridicate de colaborare.
Proiectul, care are o valoare totală de 797.400 de lei, cofinanțat prin Programul Operațional Regional, își propune să rectifice o serie de probleme, precum valorificarea insuficientă a resurselor naturale din Municipiul Bacău, valorificarea insuficientă a capacităților de cazare din municipiu, lipsa produselor turistice locale la nivel regional și național și lipsa unor campanii profesioniste de promovare a produselor turistice locale.
Asupra acestui proiect și a celor văzute în primul tur de documentare turistică vom reveni cu amănunte.
Lasă un răspuns