Rio Bucovina dă publicităţii date referitoare la piaţa de apă minerală naturală din România, precum şi la consumul de apă BUCOVINA.
Datele au fost obţinute de Rio Bucovina, in decursul anului 2011, pe baza analizei obiceiurilor de consum, în oraşele cu peste 50.000 de locuitori din întreaga ţară.
București, 27 Octombrie 2011 – Rio Bucovina, companie cu capital 100% privat, pozitionată pe locul 3 ca şi cotă de piaţă, activă atât în zona imbutelierii/productiei de apă minerală naturală şi băuturi răcoritoare, dar şi în domeniul distribuţiei de produse alimentare şi nonalimentare din România, dă publicităţii date de consum referitoare la piaţa de apă minerală naturală din România. Datele au fost obţinute de Rio Bucovina, pe baza analizei obiceiurilor de consum in decursul anului 2011, în oraşele cu peste 50.000 de locuitori din întreaga ţară. Conform datelor Rio Bucovina, confirmate de studiile de specialitate, România deţine aproximativ 60% din rezervele de apă ale Europei, dar exploatează doar 20% dintre acestea.
În ceea ce priveşte volumul pieţei, în prezent, piaţa de apă îmbuteliată din România atinge circa 11.300.000 de hectolitri, adică aproximativ 0,16 litri/zi/persoană. Potenţialul de consum al pieţei în ceea ce priveşte apa îmbuteliată este aşadar departe de a fi atins, consideră specialiştii Rio Bucovina, consumul potenţial putând să ajungă undeva la peste 35.000.000 de hectolitri/an. Cu toate acestea, cresterea estimată a consumului este una moderată, de aproximativ 5% / an.
În ceea ce priveşte preferinţele de consum ale românilor, conform datelor Rio Bucovina reies urmatoarele: românii consumă în principal mărci de apă minerală naturală şi / sau apă de masă româneşti, peste 60% dintre consumatori sunt femei, peste 80 % dintre consumatori consumă apă plată şi / sau carbogazificată ca atare şi numai 17% dintre aceştia combină apa carbogazificată cu bauturi alcoolice.
După zonele istorice, capitala este cel mai mare consumator de apă plată (minerala naturala sau de masa), peste 60% din locuitorii capitalei consumând apă plată zilnic. În ceea ce priveşte consumul pe regiuni, cel mai mult se consumă apă plată în sudul României şi în Dobrogea, pe locul doi ca şi consum fiind Moldova, urmată de Transilvania şi Banat. Consumul de apă îmbuteliată în zonele rurale este limitat de existenţa unei surse de apă alternative, cum ar fi apa de izvor sau de fântînă, aflate în apropierea gospodăriei.
În ceea ce priveşte cantitatea cumpărată, pe primul loc ramân ambalajele tip pet, cu precădere cele la 2 litri, urmate la foarte mică distanţă de cele la 5 litri, pentru că, după cum explică Camelia Hoinărescu, Director de Marketing Rio Bucovina, “criza economică, urmată de scăderea veniturilor, i-a determinat pe români să se orienteze către cantităţi mai mari cu preţuri mai competitive.”
Proporţia de consum apă plată / carbogazificată (minerala naturala sau de masa) a crescut în favoarea consumului de apă plată. După ultimele date, consumul de apă plată este undeva la 56%, iar cel de apă carbogazificată la aproximativ 44%.
“Datele venite din piaţă arată că, începând cu 2009 – 2010, consumul de apă plată a avut un trend ascendent, în defavoarea celui de apă carbogazificată”, explică Camelia Hoinărescu, “atât datorită creşterii folosirii apei plate în pregătirea laptelui sugarului de către mame, dar şi datorită creşterii preocupării populaţiei pentru o viaţă sănatoasă, hidratare corespunzătoare şi menţinerea unei greutăţi corporale optime.”
În ceea ce priveşte consumul de apă minerală naturală plată Bucovina, aceasta a atras consumatori educaţi, cu un venit mediu spre mare, provenind în special din marile oraşe, precum şi din cele cu peste 50.000 de locuitori, în majoritate femei, dar şi bărbaţi preocupaţi de dietă şi de sănătate.
„De asemenea, datorită unui complex de proprietăţi caracteristice apei minerale naturale plate Bucovina, aceasta a fost certificată de IOMC (Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului) ca fiind recomandată la reconstituirea laptelui şi este folosită de mame în acest scop .”, spune Directorul de Marketing Rio Bucovina. Printre aceste proprietăţi se numără: un conţinut echilibrat de minerale, cel mai mic procent de reziduu uscat (un conţinut mic de minerale dizolvate, lucru care se vede prin evaporare, pe vas nerămânând depuneri vizibile de minerale), un PH de 7,35 (foarte apropiat de PH-ul neutru), etc.
„Pe de altă parte”, continuă Camelia Hoinărescu, “am descoperit că bărbaţii băutori de cafea şi ceai folosesc de asemenea apa minerală naturală plată Bucovina, observând ca aceasta nu incarca filtrele şi nu alterează gustul specific al cafelei / ceaiului. Această constatare vine şi demonstrează practic faptul că apa minerală Bucovina are un conţinut mic de minerale dizolvate, adică un procent de reziduu uscat mic.”
În concluzie, apa minerală naturală Bucovina are un conţinut de minerale optim, fără elemente în exces, dar suficiente pentru a asigura menţinerea unei concentraţii corecte de electroliţi în organism.
Cu o cifră de afaceri pe 2010 de 85 milioane RON şi o cifră de afaceri previzionată pentru anul fiscal curent de 110 milioane RON, activă atât în zona imbutelierii / producţiei de apă minerală naturală şi băuturi răcoritoare, dar şi în domeniul distribuţiei de produse alimentare şi nonalimentare din România, compania Rio Bucovina a realizat în prima jumătate a anului 2011 peste 50% din cifra de afaceri propusă pentru acest an.
Despre Rio Bucovina:
În 2006 a luat fiinţă compania Rio Bucovina, cu capital 100% privat, având ca obiect principal de activitate îmbutelierea apei minerale naturale Bucovina, precum și productia băuturilor răcoritoare.
Pe lângă acestea, ulterior, societatea își divesifică gama de produse în zona distribuţiei, incluzând la momentul actual o serie largă de bunuri alimentare și nonalimentare.
Mărcile proprii comercializate de Rio-Bucovina sunt: Bucovina – apă minerală naturală plată și carbogazificată; La Vitta – apă de masă; Rio, La Vitta, Malibu, Bon Ton – băuturi răcoritoare carbogazoase; Golden Horse – băutură energizantă, La Vitta – produse alimentare. Rio Bucovina este unicul distribuitor în România pentru mărcile Zara (paste făinoase) și Becker’s Bester (suc natural de fructe).
Rio Bucovina a implementat și certificat un sistem de management integrat: calitate – mediu – siguranţa alimentului, conform ISO 9001: 2008, ISO 14001: 2009 si ISO 22000: 2005, în parteneriat cu organismul german de certificare TUV CERT, prin TUV HESSEN.
Lasă un răspuns