Cei 138 de angajati ai fabricii de avioane care ar urma sa fie concediati din aceasta vara ar putea primi salarii compensatorii de la stat. In acest sens, au fost purtate discutii cu autoritatea de somaj in urma carora s-a conturat ideea acordarii de la bugetul de stat a 12 salarii compensatorii. Azi, este programata inca o runda de discutii intre cele doua parti, in vederea stabilirii ultimelor detalii. Cert este ca salariile compensatorii vor fi acordate esalonat, pe parcursul unui an, si nu toate odata. In plus, cei concediati vor primi unul sau doua salarii drept prima, din partea firmei, conform prevederilor contractului colectiv de munca.
Unii s-au salvat
Masura reducerii de personal a fost luata ca urmare a situatiei nu tocmai stralucite in care se afla de citiva ani uzina bacauana. Potrivit directorului general al societatii, Grigore Filip, societatea a fost nevoita sa renunte la o serie de activitati ca urmare a reducerii comenzilor si, implicit, a scaderii volulumului de munca. Initial, se programase disponibilizarea a 224 de salariati ai Aerostar, insa, in urma unor reevaluari, s-a stabilit ca 85 de avionari vor putea fi redistribuiti in alte sectoare de activitate din cadrul uzinei. Dintre cei care vor lua drumul somajului, cea mai mare parte o reprezinta lacatusii si strungarii, acestora adaugindu-li-se inspectori de calitate si personal din serviciile auxiliare ale firmei.
Paradox
Interesant este ca, in continuare, uzina de avioane este in cautare de specialisti in noile tehnologii din domeniul aviatic, din tara. Pentru atragerea lor, Aerostar este dispusa sa acorde salarii stimulatorii, dar si apartamente sau chiar vile pentru cazarea familiilor acestora in perioada contractului. Daca nu se vor gasi acesti specialisti la noi, in tara, este posibil ca Aerostar sa apeleze la specialisti din strainatate. O situatie similara s-a mai petrecut la fabrica de avioane si in urma cu trei ani, cind de la Aerostar fusesera disponibilizati 300 de salariati. Atunci, situatia a fost determinata de devalorizarea din acea perioada a principalelor valute, euro si dolar. Alte mari reduceri de personal au mai intervenit si in 1999, cind la Aerostar a fost aplicat Programul de Restructurare Industriala si Reconversie Profesionala (RICOP). La inceputul anilor ’90, la uzina de avioane lucrau peste 5.000 de bacauani. Aerostar este profilata, in mare parte, pe constructia de componente pentru aviatie si mentenanta aparatelor de zbor militare ori civile.
anonim a zis
Intrebarea se pune in felul urmator. Cand va veni ziua cand uzina isi va inchide portile complet. Sincer, nu doresc sa ma pripesc in afirmatii, dar situatia economica/profesionala nefasta in ciuda restructurilor si diverselor initiative pentru a pune pe roate uzina in ultimii ani nu a dat roade.
Exista oarecum premisele din evolutia acestei societati ca Aerostar sa cada prada falimentului sau efectului denumit „inaptitudine economica” in urmatorii ani.
TERINTE NECULAI a zis
TRIST ESTE FAPTUL CA LA NICI O DISPONIBILIZARE NU SA TINUT CONT DE VALOAREA REALA A PERSOANEI. ACEASTA A FOST DOAR DUPA INTERESELE UNORA SAU ALTORA.VA SCRIU IN CALITATE DE FOST SALARIAT PLECAT LA CEREREA MEA . ACUM LUCREZ IN ITALIA SI SUNT MANDRU DE BUNA PREGATIRE PROFESIONALA CU CARE AM PLECAT DIN AEROSTAR,