Ca orice instituție care lucrează și pe baza reclamațiilor cetățenilor, Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorilor (OJPC) se confruntă cu tot felul de sesizări amuzante. De-a lungul anului trecut, inspectorii nu a fost scutiți de astfel de reclamații. Petiția care deține recordul în materie de aiureală este cea venită din partea unui consumator care reclama faptul că brînza frămîntată în urmă cu șase luni este iute. „Prin vară, consumatorul a cumpărat o cantitate mai mare de brînză din piață, de la un producător particular. A frămîntat-o cu sare și a pus-o la borcan. A desfăcut borcanul aproape de Sărbătorile de iarnă și a constatat că brînza este iute. A venit la noi să-l reclame pe comerciantul pe care l-a văzut în piață și să ne ceară să-i interzicem să mai comercializeze brînzeturi, pentru că brînza pe care o vinde nu mai are același gust ca atunci cînd a cumpărat-o”, ne-a povestit inspectorul șef al OJPC Bacău, Sorin Elisei.
Tot cu ocazia unor sărbători, dar în primăvară, cineva a cumpărat 50 de pîini. „A motivat că are familie numeroasă și că are nevoie de o aprovizionare mai consistentă, atunci cînd l-am întrebat la ce i-a trebuit atîta pîine. După cîteva zile, a reclamat la noi că pîinea se fărîmițează. I-am explict că este firesc, deoarece termenul de valabilitate la pîinea neambalată este de 24 de ore”, a dat un alt exemplu Sorin Elisei. La OJPC nu au fost reclamate numai produse alimetare, ci și nealimetare și diverse servicii. Un caz care a stîrnit multă nedumerire printre inspectorii OJPC a fost cel al unei băcăuance care a reclamat o cramă pentru că bărbatul ei bea vin din aceeași sticlă cu un prieten. „Ne-a trebuit mult pînă să înțelegem că de fapt soțul ei se ducea și cumpăra vin de la crama cu pricina, într-o sticlă de plastic. Numai că nu mai ajungea acasă cu vinul, ci îl bea, la colțul blocului, cu un prieten. Cînd i-am explicat că noi nu avem nici o atribuție în acest caz, ea ne-a cerut să luăm măsuri cu prietenul soțului ei, că poate este bolnav de ceva contagios și se îmbolnăvește și bărbatul ei”, a mai spus Elisei.
Nici oneștenii nu s-au lăsat mai prejos cînd a fost vorba despre reclamații. Unul dintre ei, care a ținut să precizeze de cîteva ori că este electrician de meserie, a vrut ca inspectorii OJPC să se ocupe cu orice chip de sancționarea drastică a cuiva. Nu prea știa bine a cui, el o ținea una și bună că priza din baia apartamentului vechi de 20 de ani nu are împămîntare. „Ne-a cerut să-i apărăm drepturile de consumator pentru că se teme de un accident în momentul în care bagă în priză mașina de spălat. Cînd am auzit cît de venerabil este apartamentul, l-am întrebat către cine își îndreaptă reclamația și nu a știut să ne spună. A cerut să-i găsim pe constructorii blocului și să-i tragem la răspundere”, a relatat inspectorul șef. Printre alte reclamații ciudate se mai regăsește și cea a unui cumpărător care a sesizat că a cumpărat o barcă pneumatică defectă, pentru că nu se umflă și în fapt s-a demonstrat că de fapt el nici nu deblocase supapa de siguranță și nu avea cum să se umfle, dar și cazul unui fotograf care a fost reclamat că nu a făcut o fotografie din unghiul pe care l-a vrut clientul. (Mirela ROMANEȚ)
Lasă un răspuns