Consilierii judeteni bacauani au aprobat contractul de concesionare a Aeroportului International „George Enescu” Bacau. Nu insa iniante de a discuta si a se asigura ca lucrurile merg bine in firma cistigatoare, de la reprezentantii Deloitte – Iptana si Bostina, cei care au facut studiul si actele. „De unde avem certitudinea ca firma va investi cele 45 de milioane de euro? Nu a prezentat garantii financiare certe in privinta lichiditatilor, si asa scrie chiar in raportul Deloitte. Sint ingrijorat sa nu se blocheze lucrarile, sa se rupa contractul si sa nu cumva sa ajungem sa inchidem Aeroportul”, a spus liberalul Ovidiu Cojocaru. Social-democratul Dumitru Bontas a tinut si el un discurs despre istoria Bacaului, de la Alexandru cel Bun si pina la contractul de concesionare a aeroportului, despre rolul in istorie al lui Viorel Hrebenciuc sau Radu Catalin Mardare, in care nu a uitat sa multumeasca celor implicati in proiect.
Seful Deloitte, George Mucibabici, a fost cel care a incercat, cu argumente, sa ii linisteasca pe alesii judeteni aflati in fata „unui proiect istoric, semnarea primului contract de concesionare a unui aeroport din tara noastra”. „Blue Air are potential financiar, in acel moment nu existau lichiditati in cont. De aceea, s-a adus o modificare in contract, care sa asigure Consiliul Judetean ca potentialul financiar al firmei este posibil a se transforma in realitate intr-un anumit interval de timp. In contract sint o serie de mecanisme financiar-bancare prin care ofertantul depune in etape necesarul de bani in cont. Semnarea contractului nu inseamna intrarea lui in vigoare. Aceasta se va face in momentul in care Blue Air depune in cont prima transa de bani. Evident ca in cazul in care nu va depune o transa de bani contractul devine nul!”, a explicat Mucibabici. Consilierii, prin vocea liberalului Mihai Ichim, au vrut sa stie si cum il va putea controla institutia pe investitor. Li s-a explicat ca exista organisme de control financiar, un inginer independent care va superviza lucrarile, precum si rapoarte.
Investitii de minimum 45 de milioane de euro
Blue Air va trebui sa faca, in 30 de luni, investitii de minimum 45 de milioane de euro la aeroport. Pentru aceasta, a obtinut dreptul de concesionare pe 35 de ani. Modenrizarea consta in un terminal nou, ce va permite procesarea a 450 pasageri pe ora, modernizarea pistei de decolare, modernizarea cailor rulante din aeroport, platforma pentru spatii de parcare si operare la sol, drumuri interne sau parcare noua, cu 300 de locuri.
Lasă un răspuns