Europrod, companie din Grupul Agricola Bacău, responsabilă pentru produse de tip ready meal și semipreparate, estimează pentru perioada Postului Paștelui vânzări la produsele din această categorie de 60 de tone, adică o creștere de aproximativ 15% față de perioada similară a anului trecut.
Estimările companiei se bazează, în primul rând, pe rezultatele primelor două săptămâni din Post și din săptămâna premergătoare acestuia, când Agricola a vândut 34 de tone de produse vegetale, dar și prin extinderea gamei de produse de Post cu noi sortimente, precum Falafel de Post. În topul vânzărilor de produse din această categorie se află Șnițelul Vegetal, produsul Falafel, Hamburger-ul, Pârjoalele și Nuggets vegetale. „Știm că pentru mulți dintre români obiceiurile religioase sunt respectate cu strictețe, ceea ce îngreunează, în perioada aceasta, alegerile alimentare. Agricola va continua să le ofere soluții ușoare și naturale, pentru a putea menține un regim alimentar destul de restrictiv în Postul Paștelui. Produsele vegetale de la Agricola au ca ingredienți soia și legume proaspete sau năut – în cazul Falafel, ceea ce le transformă într-o alegere de încredere în perioada Postului” – ne- a declarat Lucica Benedic, director general al Europrod.
În perioada Postului Paștelui sau a Crăciunului, vânzările la produsele vegetale cresc în raport de 20 la 1 față de o lună normală din an. Mai mult, Europrod vinde în perioada Paștelui cu 25 – 30% mai multe produse din această categorie decât în perioada Crăciunului, iar de anul trecut diversificarea portofoliului de produse vegetale prin adăugarea unor sortimente noi, precum Falafel, a generat o creștere a numărului de clienți interesați de produsele Agricola. „Pe lângă creșterea livrărilor la produsele vegetale tip ready-meal, Agricola s-a pregătit pentru perioada următoare prin diversificarea produselor disponibile în rețeaua de magazine proprii, pentru a corespunde cerințelor consumatorilor pentru Postul Paștelui: lactate de post, conserve din legume, pateuri vegetale, dulciuri de post, legume și proaspete sau congelate” – a spus Irina Comănescu, directorul rețelei de magazine Agricola.
Anul trecut, compania Europrod și-a menținut o cotă de piață de 19% și a rămas lider pe categoria produselor semipreparate și de tip ready-meal, cu vânzări de aproape 23 de milioane de lei.
În primele luni ale acestui an, vânzările de produse ready meal din carne s-au menținut la nivelul celor înregistrate în perioada similară a anului trecut. Obiectivele de creștere ale companiei (10% în 2013) vizează în special dezvoltarea vânzărilor de produse tip grill, specifice sezonului cald, și creșterea exporturilor. Anul trecut, exporturile Europrod au atins 10% din cifra de afaceri, în creștere cu 60% față de 2011, principala destinație fiind Regatul Unit.
Europrod este certificată BRC (British Retail Consortium), recunoscută de toți specialiștii în domeniu drept cel mai complex și exigent standard privind siguranța alimentară din toată Europa, impus de retailerii din Regatul Unit și absolut necesar unei companii pentru a putea exporta pe acea piață. (Petru DONE)
Lasă un răspuns