– în primele luni din 2013, bolizi de zeci de mii de euro se numără printre sutele de mașini second hand sau premium aduse din afara țării u cel mai răsărit este un superb Porsche CayenneTurbo, evaluat la peste 160.000 de euro – alături de supermașinile de ultimă generație cumpărate de bogații Bacăului se numără și câteva mașni de colecție din anii ’60 – ’70 u prețul unora depășește 100.000 de euro
Câțiva băcăuani foarte bogați își permit mașini scumpe și puternice. Dovadă stau statisticile din anii trecuți, în care mașini de ordinul sutelor de mii sau chiar a milioanelor de euro, în unele cazuri, au ajuns în garajele lor. Aceste mașini au în comun nu doar prețul cu multe zerouri, ci și motoarele cu sute de cai putere cu care sunt dotate.
Un Porsche Cayenne Turbo, doar în primul trimestru
Bunăoară, în urmă cu câțiva ani, în Bacău au ajuns adevărate bijuterii pe patru roți din mărci demult consacrate, cum ar fi, de exemplu, cea mai scumpă mașină care a fost adusă în țară: un Bugatti Veyron, evaluată la circa 1,5 milioane de euro. Mașina aparține omului de afaceri Costel Cășuneanu. Alte supermașini aduse de băcăuani sunt un Hummer, un Rolls Royce, aparținând unui alt om de afaceri extrem de bogat, despre care, la fel, i se cunoaște pasiunea față de mașinile de lux. De altfel, acesta mai deține în proprietate un adevărat parc auto de lux, în care se odihnesc un Ferarri F430 și un Porsche Cayenne. De altfel, în selectul parc auto rezervat bogaților din Bacău se mai înscrie o altă mașină adusă anul acesta, un Porsche Cayenne Turbo, ediția 2013, evaluat la peste 160.000 de euro.
O Chevy, pentru colecționari
Dar băcăuanii nu sunt interesați doar de mașni noi, ultraperformante, cu peste 300 de cai putere. Se pare că pasiunea acestora pentru mașini începe să se reprofileze oarecum, la suita de bolizi de ultimă generație adăugându-se și câteva bijuterii din clasa mașinilor de epocă. Așadar, numai anul trecut, în Bacău au ajuns și câteva exemplare de mașini de epocă, cu o valoare de colecție extrem de mare. Primul ar fi un superb Chevrolet Chevelle, din anul 1969, care, în varianta recondiționată profesional, de pe site-urile de specialitate din Occident ajunge la peste 69.000 de euro. Prețuri absolut credibile în contextul în care, în 1970, Chevrolet Chevelle SS era „mașina cu mușchi” ale cărei motoare V-8 impresionau la acea dată. Se spune că varianta de 450 de cai putere, extrem de greu de găsit astăzi și foarte râvnită de colecționari, atingea limita de 100 km/h în aproximativ 13 de secunde. Și mai valoroasă ar fi fost, însă, modelul de 7,4 litri și 450 de cai-putere din 1970, anul de vârf al epocii „muscle cars”. Recondiționat, în varianta Coupé, poate ajunge aproape la 100.000 de euro, spun unii specialiști.
Cobra Roadster, la concurență cu Jaguar E-Type, Roadster-ul lui James Bond
Cea de-a doua bijuterie pe patru roți este Cobra Roadster, o adversară a mai cunoscut publicului larg Jaguar E-Type Roadster, cam de aceeași generație. AC Cobra, nume luat după Auto Carriers, cunoscut și ca AC Cars, unul dintre primii producători auto din Marea Britanie, este cosiderat cel mai îndrăgit model britanic în SUA, atât de mult încât mulți nu știu nici în ziua de azi că bolidul s-a născut de fapt în Anglia. A rămas în istorie ca unul dintre cele mai populare modele clasice și ca un bolid veritabil. Cu cei 485 CP ai săi, AC Cobra a devenit mașina cu cel mai rapid demaraj din lume pentru următorii 20 de ani: 0-100 km/h în doar… 4,2 secunde. Un exemplar de 7.000 cmc, din anii ’60, recondiționat, ajunge și la 70.000 de euro, dacă nu și mai mult.
Casetă
Vehiculele istorice sau de epocă sunt considerate cele care nu se mai fabrică de cel puțin 30 de ani. Aceste mașini pot fi originale, restaurate și reconstruite. Deținătorii lor vor obține un atestat de vehicul istoric, emis de către autoritatea națională a FIVA (Federația Internațională a Vehiculelor Istorice) în România, Retromobil Club România.
Florentin RADU
Lasă un răspuns