Pentru a evita debranșarea, băcăuanii trebuie să achite facturile de gaz în termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data emiterii acestora, respectiv 60 de zile pentru factura de electricitate.
Ramona IONESCU
Băcăuanii care nu își achită la timp facturile către furnizorii E.ON de utilități riscă debranșarea. Pentru a nu se ajunge la astfel de măsuri, conducerea companiei recomandă achitarea obligațiilor la termen. În caz contrar, măsura se aplică imediat, iar pe lângă disconfortul generat de întreruperea acestor servicii, consumatorul este nevoit să achite în conformitate cu legislația în vigoare, atât contravaloarea facturilor, respectiv penalitățile la întârziere, cât și taxele de reconectare, precum și contravaloarea unei garanții.
Astfel, costul mediu plătit de consumatorii de gaze naturale sau energie electrică numai pentru taxele de reconectare și garanții ajunge la 500 de lei. „Anul trecut, numărul consumatorilor din aria de responsabilitate a E.ON Energie Romania deconectați pentru restanțe la plata facturilor a fost de aproximativ 58.000, din care peste 4.300 sunt din județul Bacău – a declarat Corneliu Zaiț, purtător de cuvânt la E.ON. Conform legislației actuale, pentru reluarea alimentării cu gaz sau energie electrică, pe lângă plata facturilor restante și a penalităților aferente, consumatorii trebuie să achite în plus, în medie, 500 de lei”. El spune că sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale și energiei electrice este o măsură de ultimă instanță pe care compania este nevoită să o aplice și care nu este nici în avantajul consumatorului, nici al furnizorului. Pentru reluarea serviciului de furnizare, clienții se pot adresa Centrelor de Relații Clienți (zilnic, de luni până vineri, între orele 8.30 și 17.30) sau la Centrul Servicii Clienți (între orele 08.00 și 20.00) telefonic, la numerele 0801 000 366 și 0265 200 366, pentru consumatorii de gaze naturale, respectiv, 0801 000 939 și 0235 305 555, pentru consumatorii de electricitate. Solicitările pentru reconectare pot fi transmise și prin e-mail, la adresa serviciiclienti@eon-romania.ro, prin fax, la numărul: 0265 200 367 sau prin poștă, la OP1, CP 10 Târgu Mureș.
Reconectarea poate fi solicitată de către o altă persoană decât titularul de contract doar în baza unei procuri notariale. Pentru a evita aceste neplăceri, consumatorul trebuie să achite facturile de gaz în termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data emiterii acestora, respectiv 60 de zile pentru factura de electricitate. „Creșterea nivelului creanțelor generat de neplata la timp a facturilor poate pune în pericol securitatea furnizării gazelor naturale și a energiei electrice către consumatori, asigurarea fluxului de încasări fiind esențială pentru achiziționarea la timp a gazelor naturale și energiei electrice”, a declarat Zaiț.
Nedumeritul a zis
Cand esti monopol, faci ce vrea muschiul tau.Inclusiv sa ceri o garantie care sta la E-On 2 ani, fara dobanda.Fanarioti sadea!
bibi a zis
dar cand se opreste curentul electric ??? cand revine ,vine in socuri si face praf toate aparatele pe care le ai in casa !! NESIMTII DRACULUI !!!! SA FACA ASA CEVA IN TARA DE ORIGINE !! Acolo nu este permis asa ceva pt. ca nemtii au lege si ea trebuie respectata !! In Romania legea este incalcata cu buna stiinta ,sunt trasi la raspundere numai cei mici ,cei mari se sterg cu legea la cur
!!!
Clen a zis
Ca sa nu mai mentionez de factura E-ON la energia electrica, ca iti este livrata in cutia postala fix in ziua scadenta.
popescu a zis
ar trebui trasi la raspundere cei care au vindut strainilot, pe nimic, gazele si energia. din pacate sintem la mina acestor draci de nemti.
wernner a zis
Nea Bibi,sunt nemti de balta.Trebuie dati in judecata( asociatii de utilizatori cat mai multi),cei mai buni avocati si dati de pamant sa nu se mai ridice.
wernner a zis
popescule,intreaba-l pe nen-tu ponta,la fel si de Petrom,ipocrit rosu.De asta l-ai votat in unanimitate tovarase?
Dinu a zis
Toti cei care aveti probleme cu E-on faceti plangere la Autoritatea Competenta din Domeniul Energiei, SINGURA in masura sa solutioneze problemele cu societatile de energie electrica sau gaz. Poate ca daca se aduna numarul plangerilor la aceasta autoritate, o sa se aplice legea si asa facuta in favoarea lor. Eu am avut probleme cu racordarea la locuinta personala, si desi am respectat conditiile impuse in Avizul de Amplasament au refuzat racordarea, iar in prezent am 2 procese : 1 cu ANRE la Inalta Curte si 1 cu E-On la Botosani. OAMENI BUNI LUATI MASURI, CERETI-VA DREPTURILE, NU DORMITI!!!