Claudiu TĂNăSESCU
Examenele din cadrul Evaluării Naționale s-au încheiat. Față de anul trecut, rezultatele sunt mult mai promițătoare și, cert, procentul de promovabilitate va crește după contestații. Anul acesta, 75,91% dintre elevii care au terminat clasa a VIII-a au luat note peste 5, cu zece procente mai bine decât anul trecut. Pe 3 iulie se afișează rezultatele finale, așa că nu mă mir ca a doua zi premierul Ponta să iasă la rampă și să felicite tineretul – mândria țării. Îmi amintesc că anul trecut, în timpul scandalului cu părinții și problema controversată de la subeictul de Limba și literatura română, am aflat că o problemă de gramatică se poate rezolva ca în politică, cu două înțelesuri, astfel încât toată lumea să fie mulțumită: părinții, elevii și mai ales clasa politică de la putere.
Anul acesta, USL a încercat să taie răul din rădăcină și să elimine orice subiecte neînțelese chiar de cei care păstoresc sistemul educațional. Și cum altfel decât să se formuleze subiecte accesibile oricui, atât la Limba și literatura română cât și la Matematică. Așa s-a rezolvat și problema clasei politice, a elevilor, precum și a părinților. Sincer, mă aștept ca și examenul de Bacalaureat din acest an să urmeze același curs și să nu se mai întâmple ca anul trecut, când sportivii au fost băgați la grămadă cu olimpicii și a ieșit ce a ieșit. Pentru mine este un semn clar că USL se teme de reacțiile celor implicați în examenele naționale și nu se vrea ca evenimentele să aibă același curs din timpul guvernării PDL-iste.
Guvernul Ponta are nevoie de liniște măcar în ceea ce privește educația, dacă celelalte ramuri, medicii de exemplu, amenință cu acțiunile de protest.
Nu sunt contra unor exemene accesibile. Și nu poți face o diferență între elevi, fie absolvenți de clasa a VIII-a, fie de a XII-a, pe baza unor subiecte de olimpiadă, iar apoi să te întrebi de ce avem o promovabilitate așa scăzută. Cei care își doresc competiții olimpice și premii trebuie să aibă parte de subiecte pe măsură. Sunt însă contra situațiilor tot mai dese care apar la finalul studiilor universitare, când descoperi semianalfabeți care scriu „județul” cu „J”, nu știu să utilizeze cratima, pocesc cuvintele sau în cel mai rău caz nu cunosc acordurile și rostirea lor iese ca a unor sublimi absolvenți străini de universități românești.
Lasă un răspuns