– valoarea investitiei se ridica la 30,7 milioane de lei, iar finantarea se face pe Programul Operational Regional (POR), din fonduri europene – pasajul subteran este primul proiect pe Romania finantat prin POR – investitia va descongestiona traficul auto din oras si va atrage dupa sine dezvolatarea economica – municipalitatea bacauana vrea sa extinda la patru benzi toate cele patru mari intrari in oras – pina in 2013, prin proiectele depuse, se doreste modernizarea municipiului Bacau prin atragerea a 600 milioane de euro
Municipiul Bacau va beneficia de un nou proiect important cu finantare europeana. Ieri, primarul Romeo Stavarache si Constantin Apostol, directorul Agentiei de Dezvoltare Regionala Nord-Est (ADNRE) au semnat contractul de finantare pentru pasajul subteran dintre strazile Oituz – Stefan Guse. Acesta este primul proiect din tara pentru care s-a semnat contractul de finantare pe Programul Operational Regional (POR). „Este un proiect deosebit de important pentru dezvoltarea municipiului Bacau, cu siguranta cel mai important! In primul rind, va fluidiza traficul in municipiul Bacau, pentru ca studiul pe care l-am facut arata ca avem nevoie de fluidizarea traficului prin extinderea cailor de comunicatie, iar in al doilea rind, va duce la dezvoltarea economica a orasului. Este primul proiect pe Regiunea Nord-Est ca punctaj si se dovedeste inca odata ca ne preocupam sa depunem proiecte eligibile si cistigatoare”, a declarat primarul Romeo Stavarache.
Constantin Apostol a vorbit despre importanta atragerii citor mai multi bani europeni, mai ales ca bugetele sint cu aproape 30% mai mici decit anul trecut, pe fondul situatiei de criza. „Vreau sa ii felicit pe toti cei care au lucrat la acest proiect, deosebit de important pentru municipiul Bacau! Primaria a venit cu proiecte foarte bune, viabile. Dupa doi ani de la integrare, este bine sa ne gasim cadenta si sa cheltuim banii europeni. In urmatoarea jumatate de an, vom semna contracte de finantare pentru pina la 350 milioane de euro si avem alocati 724 milioane de euro. Cu astfel de proiecte, Bacaul isi pastreaza trendul ascendent in folosirea banilor europeni. Municipiul Bacau este si pol de dezvoltare regionala, fapt ce va aduce 25 milioane de euro, pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, dar si sociale”, a declarat directorul ADNRE.
Un proiect de 30,7 milioane de lei
Pasajul subteran va asigura legatura rutiera directa a traficului de pe strada Stefan Guse cu centrul municipiului Bacau, pe strazile Oituz, Ionita Sandu Sturza si Vasile Alecsandri. Obiectivele proiectului sint: realizarea pasajului rutier subteran în scopul cresterii gradului de siguranta rutiera si reducerii timpului de calatorie dinspre si spre centrul municipiului, precum si sustinerea dezvoltarii economice la nivelul municipiului Bacau prin cresterea atractivitatii si stimularea investitiilor în zona pasajului. Varianta rutiera rezultata va fi mai scurta cu 1,3 km decit cea prezenta. Investitia se ridica la 30,7 miloane de lei. „Urmeaza sa intocmim caietul de sarcini si sa scoatem lucrarea la licitatie. Speram sa fie si constructori bacauani, pentru a asigura locuri de munca comunitatii noastre”, a mai spus primarul Bacaului.
Durata proiectului este estimata la 28 de luni. Cererea de finantare a fost depusa la inceputul anului 2008, la Organismul Intermediar pentru POR 2007-2013, din cadrul ADNRE, cu scopul obtinerii finantarii nerambursabile în cadrul Axei prioritare 2 – Îmbunatatirea infrastructurii regionale si locale de transport, Domeniul major de interventie 2.1. – Reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene, strazi urbane – inclusiv constructia/ reabilitarea soselelor de centura. În urma sesiunii de evaluare strategica din iulie 2008, proiectul a ocupat locul 1 pe lista de proiecte prioritizate, iar la sfirsitul anului a primit finantarea.
Un pasaj ultramodern
Cristian Comisu, proiectantul pasajului, a prezentat datele tehnice ale viitoarei lucrari. Pasajul va avea o lungime totala de 261,57 m si va fi compus, pornind dinspre strada Stefan Guse, pe sub cele 14 linii de cale ferata, spre strada Garii, din trei zone distincte: rampa Stefan Guse, ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis, cu o lungime de 86,70 m, si rampa Oituz, ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii respectiv Constantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m. Cresterea gradului de siguranta a circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin: camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%.
Cele patru intrari in Bacau vor fi supralargite
Pentru descongestionarea traficului rutier, una dintre prioritatile municipalitatii bacauane este supralargirea celor patru intrari in oras. Una dintre acestea, Podul de la Serbanesti, deja a fost finalizata, urmind acum constructia pasajului. „Toate cele patru intrari in Bacau trebuie sa fie pe patru benzi, cu intrari directe. Va urma modernizarea pasarelei de la Margineni, cu marirea carosabilului la patru benzi, apoi cea de la Narcisa”, a mai spus primarul Romeo Stavarache.
Proiecte de aproape 600 milioane euro, pina in 2013
Municipalitatea bacauana a demarat mai multe proiecte importante pentru comunitatea bacauana. „Municipiul Bacau are proiecte importante, care au inceput sa se vada. Acestea se intind pe perioada 2007 – 2013, interval in care dorim sa atragem pentru oras 600 de milioane de euro, care vor moderniza orasul. Avem investitii ce se vor derula din bugetul local, cum sint continuarea lucrarilor la strazi, Spitalul Municipal sau Teatrul de Vara, dar solutia pentru modernizarea orasului este data de fondurile europene si de aceea am depus foarte multe proiecte care au inceput sa fie finantate”, a precizat Romeo Stavarache. Proiectele mari pentru bacauani sint Centrul de Afaceri si Expozitii (13,2 milioane de euro), managementul integrat al deseurilor, noua groapa ecologica de gunoi – 20 milioane de euro, proiecte la care au inceput deja lucrarile si care au ca termen de finalizare primul trimestru al anului viitor, modernizare Calea Moinesti si pasarela de la Margineni (10 milioane de euro), unde deja s-a facut licitatia pentru proiectare si se lucreaza la proiect, Centrul de Agrement in padurea Tamasi (7 milioane euro), reabilitarea si modernizarea Insulei de Agrement (5 miloane euro), precum si amplul proiect de modernizare la CET Bacau, de 85,5 milioane de euro.
Georgeta a zis
Felicitari celor care s au implicat in acest proiect!Bafta la cat mai multe proiecte de acest gen!
ALEXANDRA a zis
in 10 ani poate se face
pet a zis
un lucru bun.sa dea Dzeu sa puna si in aplicare ce e pe hartie,mai ales cu pasarela de la Margineni,sia r trebui si strada Mioritei ca degeaba se circula usor pe pod daca de la semafor spre Mioritei se inainteaza precum melcul
dany a zis
Felicitari pt echipa care a muncit!!! SSunt mandru k am dat votul meu primarului Bacaului !!!! a meritat!!! dar la Insula de Agrement cand se apuca d munca?dar Catedrala ortodoxa cand se termina?……????…….si felicitari pt centrul de afaceri o sa fie tare constructia !!!!
matei Jana a zis
Felicitari! pentru grija de noi investitii.
Dar pe cand se va ocupa si de Casa Memoriala V. Alecsandri, monument de arhitectura din patrimoniu national!
A ajuns refugiu pentru cei fara adapost si groapa de gunoi.
Mai are putin si cade. Ieri a fost gasit un barbat mort in acest monument.
Felicitari pentru grija fata de cultura.
catalin.turcitu a zis
Bravo!
Bila Neagra! a zis
Nu trebuie neglijat sau uitat Spitalul Municipal! Avem nevoie si de pasaj, dar si de spital. Felicitari echipei. Sigur că şi eu mă bucur pentru primarul pentru care am votat, pentru ca, la locale, se voteaza omul, nu partidul… 😆
centura a zis
da de centura de ocolire ce se mai aude/ trebuiau sa inceapa lucrarile in toamna/ ca sa nu intreb cand o sa se termine
nerv a zis
Soseaua de centura nu o sa fie realizata prea curand. De altfel nu se mai aude nimic de ea si probabil nici nu exista fonduri.
Aici nu este de vina primaria ci guvernul/ministerul transportului, etc.