Un avion MIG21 a luat foc pe pista Aerostar Bacau, in cursul diminetii de marti, 27 august. Aparatul, care nu apartine Fortelor Aeronave Romane, era in reparatii la societatea bacauana, surse din interior sustinand ca in timpul unor probe de zbor, pilotul a sesizat nereguli, astfel incat a luat decizia sistarii testelor si intoarcerii la baza. Imediat dupa aterizare, aparatul a luat foc, neinregistrandu-se victime. Mai multe detalii, in editia de maine, 28 august, a Ziarului de Bacau.
Judecatorul distrat a zis
Bine ca nu au fost victime…..ca oricum astia terorizeaza jumate din Bacau cu „jucariile” lor antice! Nicaieri in lumea civilizata astfel de avioane nu survoleaza pentru antrenament orase……valabil si pentru cutiile alea zburatoere catalogate elicoptere! Dar nu trebuie trecut cu vedere cum pilotii, in momente de maxima inteligenta, aleg sa se distreze dand tire deasupra orasului. Rusine comandantilor lor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
N a zis
Judecatorule distrat esti nedrept si neinformat. In multe state sunt baze aeriene care au un amplasament asemanator cu baza de la Bacau. Vezi Olanda (o baza sora geamana cu cea de la Bacau), SUA si multe altele. Pe deasupra esti si frustrat, unii se joaca cu „jucarii antice” si „cutii zburatoare” iar tu te joci cu p***a in tarana, daca ar fi fost anticele F-16, nu ai fi fost terorizat deloc. Apelezi la notiuni prea savante pentru tine gen lumea civilizata, dar nu gandesti ca acele „cutii zburatoare” salveaza nenumarate vieti tocmai in lumea civilizata, dincolo de scopul pentru care au fost concepute, considerat dealtfel nobil de a apara tara in care mai vietuiesc si cativa narozi ca tine.
avram antonescu a zis
Corect raspuns. Dar poate judecatorul distrat era mai distrat si nu era deranjat daca in locul Mig-ului 21 la Bacau zburau F 15 sau F22.
MIG 21 a zis
Ce spune N asta sunt aberatii. Bazele de care pomeneste au alt statut, zona rezidentiala fiind ocupata de lucratorii din acele baze si familiile lor. Acea sora geamana din Olanda este identica cu Bacaul? Adica initial un targ, apoi orasul, fabrici, magazine si ulterior un aeroport devenit in timp baza de antrenament fara o consultare a populatiei!? Si pe mine ma deranjeaza programul de zbor, dar nu doresc sa se intample vreo drama. Cat despre limbajul celui care arunca cu nerozia in stanga si in dreapta, doar pentru ca cineva nu ii impartaseste opinia……..e romanas tipic, probabil angajat la aeroport. Parerea lui antonescu nu trebuie analizata, pentru ca inteligentul ne propune sa acceptam bucurosi o situatie proasta, sub amenintarea uneia si mai proaste. Oricum ar trebui sa se ia masuri privitor la programul nocturn de antrenament, ca totusi nu e municipiul pe langa aeroport, ci invers!
N a zis
„inteligentule„ Mig21, stiu bine ce vorbesc, statele din vest nu au colonii pentru angajatii din bazele aeriene ca in est. Vezi link-ul cu harta bazei din Olanda http://www.airport-data.com/world-airports/EHLW/maps.html. Pana si subplasarea orasului fata de nivelul pistei este ca la Bacau. Baza este impresionanta, una din cele 3 pe care le are Olanda (2 dotate cu F-16 si una cu elicoptere). Sunt roman si sunt mandru de asta, dar nu am mentalitatea ingusta a unora care plaseaza comentarii de genul „cine a fost primul, oul sau gaina?„ Nu uita ca municipiul a crescut si creste si datorita prezentei aviatiei prin Baza Aeriana si Aerostar.
Relicva comunista a zis
Draga N, aeroportul e o relicva comunista. Scopul lui initial nu a fost destinat unei baze militare. Atunci cand s-a construit in zona respectiva cel mai probabil erau lanuri de porumb, grau etc. Orasul s-a dezvoltal pe axa Nord-Sud tot in timpul comunismului unde au rasarit cartierele „dormitor” necesare pentru a adaposti zecile de mii de muncitori care lucrau in intreprinderile industriale din Bacau.
Totcmai datorita faptului ca in timpul comunismului s-a fortat dezvoltarea orasului pe axa mai sus amintita s-a ajuns de s-a incorporat aeroportul in oras netinand cont de facotul poluarii fonice, ca la urma urmei comunistii nu erau mai breji decat romanii de astazi privitor la proiecte cu impact de mediu puternic: vezi aproprierea combinatului chimic de oras, abatoarele si halele Agricola.
Ce sa mai spunem de linia CFR Bacau – Adjus incorporata si ea in oras tot din cauza dezvoltarii pe axa nord -sud unde trenurile intra cu viteza si polueaza fonic, se propaga vibratii puternice in locuintele de langa linie, etc.
Nu aparatele de zbor sunt de vina, ci toti cei care au dat directia dezvoltarii in Urbanism din ultimii 60+ ani in Bacau.