Proiectul șoselei de centură a municipiului Bacău nu mai poate da înapoi. Astăzi, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA va stabili cine a câștigat licitația pentru construcția centurii. “Am depus proiecte și am atras banii, peste 100 de milioane de euro, pentru șoseaua de centură – a declarat Romeo Stavarache, primarul municipiului Bacău. Astăzi ar trebui să aflăm numele câștigătorului licitației pentru execuția șoselei de centură și sper să nu existe, așa cum se întâmplă de foarte multe ori, contestații care să întârzie demararea lucrărilor. Orice întârziere înseamnă intrarea într-o perioadă în care lucrările de acest gen sunt îngreunate de condițiile meteo. Șoseaua de centură este cel mai bun exemplu că demersurile noastre, europene și naționale, dau rezultate”.
În cursa pentru realizarea lucrării s-au înscris zece ofertanți. Chiar dacă în urma rezultatului de astăzi se vor depune contestații, proiectul șoselei de centură nu va mai putea da înapoi. Investiția este finanțată prin Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul de stat. Centura va avea o lungime de peste 30 kilometri. Activitatea europeană a primarului de Bacău, la Bruxelles, a dat rezultate prin atragerea banilor pentru șoseaua de centură, deoarece, pentru ca aceasta să fie realizată cu finanțare europeană, a trebuit să fie integrată într-o autostradă. Astfel, ea face parte din Coridorul paneuropean IX, care va lega Sudul de Nordul Europei printr-o autostradă. Edilul Bacăului este vicepreședinte la Comitetul Regiunilor (CoR) și raportorul Comitetului pe regulamentul fondului de coeziune 2014 – 2020.
Centura este strâns legată de Planul Integrat de Dezvoltare Urbană
Centura ocolitoare a municipiului Bacău este parte integrantă a strategiei de dezvoltare a infrastructurii pusă la punct de Primăria Bacău. Strategia face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU). În ultimii ani, investițiile în infrastructura rutieră au fost o prioritate pentru municipalitate. S-a început cu modernizarea din temelii a podului de la Șerbănești, apoi s-au derulat lucrările de asfaltare a străzilor, construcția de parcuri și parcări în tot orașul. Următorul proiect de amploare a fost construcția pasajului rutier subteran între străzile Oituz – G-ral Ștefan Gușe, care a dus la fluidizarea traficului rutier pe axa Est-Vest. Realizării pasajului i se adaugă și extinderea ieșirii din oraș spre Onești.
2013 este anul invesțiilor masive în infrastructură, prin implementarea PIDU și atragerea a circa 25 de milioane de euro prin investiții în infrastructura rutieră. Se vor moderniza Calea Moinești cu pasarela Mărgineni și podul peste Trebeș, străzile Mioriței, Milcov, I.L. Caragiale, pasarela Narcisa, străzile Energiei și Ștefan cel Mare. Pe lângă partea carosabilă se va avea în vederea amenajarea de parcări și spații verzi. “Anul acesta, în municipiul Bacău au fost demarate cele mai mari investiții în infrastructură, investiții realizate cu fonduri europene, în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană – a precizat primarul municipiului Bacău. Practic, modernizăm întreaga rețea stradală de la intrarea în oraș, dinspre Moinești și până la ieșirea spre București, la care se adaugă străzile Energiei și Ștefan cel Mare. De aceste investiții vor beneficia în primul rând băcăuanii, care vor avea o infrastructură rutieră mult îmbunătățită, iar traficul va fi mai lejer pentru că cei aflați în tranzit vor folosi șoseaua de centură”. Toate aceste investiții vor duce la fluidizarea traficului urban și de tranzit, reducerea timpului de transport și implicit a consumului de carburant, scăderea poluării fonice și atmosferice și creșterea siguranței rutiere.
Claudiu TĂNĂSESCU
gabos a zis
Felicitari, si sper sa va tineti de cuvant!!!
a a zis
Vai, dar cat m-am rugat si ma mai rog inca pt centura asta!…
trif a zis
parca am mai citit asa ceva si in 2004