Pe ultima sută de metri se lucrează la sistemul de iluminat și la barele de protecție.
Lucrările la pasarela Narcisa au mai făcut un pas înainte. De câteva zile bune, circulația s-a redeschis pe toate cele patru benzi, câte două de sens. Muncitorii care efectuează lucrările au finalizat reparațiile la carosabil, au turnat asfaltul și au realizat marcajele stradale. Acum, se efectuează reparații sub pasarelă, se schimbă stâlpii de iluminat public și se montează barele de protecție.
Modernizarea pasajului este realizată de o asociere de firme formată din SC Instal Design Bacău, SC Marste Bacău și Societatea de Construcții în Transporturi București SA. Proiectul „Reabilitare a Pasajului Letea din municipiul Bacău” se realizează cu finanțare europeană, investiția fiind de 7,2 milioane de lei, din care 5,7 milioane lei sunt fonduri europene nermabursabile.
Firma a executat lucrări de acoperire cu beton asfaltic, montarea unui sistem modern de hidroizolații, montarea unui nou parapet, înlocuirea completă a instalației electrice, cu stâlpi moderni, la nivelul elementelor de rezistență ale suprastructurii și infrastructurii pasajului și a zidurilor de sprijin ale rampelor de acces, lucrări de reparații ale suprafețelor de beton afectate de infiltrațiile de apă, amplasarea de instalații antiseismice și vopsirea cu vopsele speciale, anticorozive.
La finalul lucrărilor, se estimează că viteza medie de circulație și fluența traficului vor crește cu 17,5%, ceea ce va duce la reducerea timpului de circulație pe pasaj cu o medie 15%, dar și la o diminuare a poluării, prin scăderea consumului de carburant pentru transportul în comun, cu 13-16%.
Claudiu TĂNĂSESCU
asphaltos pireu a zis
asfalt cu denivelari ultima noutate dupa reabilitare , iar panourike de pe parapeti sunt in ,,zig zag,,/ mai vedem dupa iarna……
radu a zis
lucrarea realizata este de proasta caliate!!!!!rugam pe domn”primar sa fie mai atent la atribuirea lucrarilor unor firme care nu au experienta!!!!!(astfaltul este denivelat iat parapetii de protectie este sub ori ce critica)
ibis a zis
Domnule Prima
Felicitari pentru reabilitarea Pasajului. Avand in vedere ca a fost o reabilitare si nu o constructie de la zero. In plus ne bucuram ca lucrarea s-a terminat atat de repede, avand in vedere ca termenul contractual a fost anuntat de 10 luni. Felecitari firmelor care au muncit din greu sa dovedeasca ca se poate.
gogu r. a zis
E denivelat rau!!!
constantin a zis
Sigur,sunt de acord cu nemultumitii.Intr-adevar,daca umpli prea tare paharul cu coniac,cel care de regula sta pe bordul masinii,se varsa domnule,se varsa…In rest,pentru toti carcotasii,o saptamana buna!
Ing. Popescu Vasile a zis
Denivelarile alea se numesc rosturi pentru necunoscatori, care se umplu cu material cauciucat, metalic. Solutia adoptata este foarte buna.
Este unul din pasajele cu cele mai multe rosturi – goluri si grinzi. Corect ar fi fost ca podul sa fie darmat si apoi reconstruit. Felicitari firmelor care au lucrat sub trafic. Lucrarea este una din cele mai complexe din Moldova. In calitate de inginer ma asteptam ca lucrarea sa dureze minim 1 an.
Si pentru cei care au proiectat: De ce nu au prins stalpi la parapet din 2 in 2 m? Nu vad o solutie buna ca un parapet cu lungime de 4 m sa aiba stalpi la 3 m. Se vor chinui constructori pana vor prinde parapetul intr-o linie dreapta, mult prea multa munca in zadar, dar care se putea rezolva cu o solutie simpla, stalpi la 2 m.