Municipiul Bacau este campion la atragerea fondurilor europene. În ultimii trei ani, in Bacau s-au reusit sa se aduca de la Uniunea Europeana aproape 210 milioane de euro. Valoarea totala a proiectelor de investitii pe care municipalitatea bacauana le are se ridica la 600 milioane de euro, pina in 2011. Printre proiectele importante pentru comunitatea bacauana se numara groapa de gunoi, Centrul de Afaceri si Expozitii, pasajul subteran, servicii publice on-line, modernizarea CET, reabilitare si izolare termica blocuri, modernizarea Insuldei de Agrement, Centru de recreere la Tamasi, dar si proiecte finantate cu bani de la bugetul local precum si cel de stat ca podul Serbanesti, Teatrul de Vara, Bazinul de Inot, Spitalul Municipal, modernizare cai rutiere, etc. Singura piedica a acestor proiecte este data de cofinantare, deoarece municipiul Bacau nu a primit de la Consiliul Judetean decit 100.000 de lei, ceea ce reprezinta circa 0,2% din necesarul pentru cofinantarea proiectelor de investitii derulate prin fonduri europene. De aceea, Primaria Bacau cauta solutii de cofinantare, cum ar fi contractarea unui imprumut bancar, deja aprobat de consilierii locali. Pentru aest an necesarul de cofinantare pentru proiectele aflate în derulare este de aproximativ 23 de milioane de euro.
Investitiile, prioritare pentru Primaria Bacau in asigurarae locurilor de munca
Cresterea investitiilor în infrastructura orasului este o prioritate pentru municipalitatea bacauana. Pentru finantarea investitiilor de referinta începute în anii 2007 si 2008 s-a alocat de la bugetul local 94,5 milioane de lei, ceea ce reprezinta aproape 50% din bugetul local. Comparativ, pina în anul 2004 se alocau din bugetul local doar 10% pentru investitii. Ca efect, sumele mari alocate pentru investitile din acest an vor pastra locurilor de munca. Alocarea acestor fonduri mentine activ mediul de afaceri bacauan, chiar daca, pe trimp de criza, se asigura un necesar de supravietuire, prin lucrari la strazi, reabilitare termica, lucrari de reabilitare retele de apa si canalizare.
ganu a zis
da minciuna mai mare ca asta o sa mai auzim pt ca e campanie electorala si e luna minciunilor …..Campionii sunt orasele din partea de Vest a tarii asa ca e mult de invatat de la cei care s sau gospodarit din finantarii proprii nu cu Cersitul de la UE …Bacau oras numai cu nume european ….
Anonim a zis
Mai mare „abureala” cu fonduri inexistente si necointractate nu poti citi nicaieri. Oameni buni, Bacaul este un oras slab si asa cum a precizat @ganu inainte, daca este sa ne comparam cu orse precum Brasov, Cluj, Timisoara, Arad, ne facem de ras intr-un mod grosolan.
Adevarul este ca suntem uitati de guvernare, am avut noroc ca ne-am ales cu un pod nou peste Bistrita, pentru ca in lipsa garantiei financiare pentru demararea proiectelor propuse nu stiu daca o sa mai vedem mare lucru. Insula de agrement, oraselul copiilor, etc., astea par proiecte fanteziste in contextul actual.
Personal sper ca Consiliul Local sa reuseasca sa initieze constructia acelui pasaj subteran, la care se vehicula ca exista deja contracta finantare europeana.
Mult succes Bacau, ai mult de tras !
Bond a zis
@ Anonim
Hai cu pasajul ala subteran ! cat despre comparatia ta cu Aradul sa stii ca totusi Bacaul e putin mai dezvoltat . Am citit in Business magazin ca s-ar dori finantarea pentru soseava de centura a Bacaului , uite si asta ar fi o treaba
... a zis
Pasajul este publicat pe seap, asa ca mucles., psd-istilor! Cumparati caietul de sarcini si mergeti sa va dea stavarache de munca ,ca de la benea slabe sperante! Comparatiile cu orase ca brasovul , iasi , constanta sunt total depasite fiindca nu se pot compara, in schimb ca si investitii, bacaul e in top!
Costel a zis
Nu putem nega ca Stavarache nu a adus bani nerambursabili la Bacau, ceea ce e ok.Problema apare ca intotdeauna la licitatiile publice facute de primarie unde nu ai nici o sansa ca ‘necunoscut’ .Marea majotitate a licitatiilor sunt ‘croite’ dupa anumite firme care co-finanteaza, nu la proiecte, ci la bugetul campaniei PNL-iste.Comparatia cu orasele vestice sa o uitam, pt ca 600 km de drumuri nationale de kkt e deja prima piedica aparuta in fata unui investitor. Asta e pozitia noastra geografica fata de inima Europei si nu o putem schimba din pacate, desi e un dezavantaj enorm. Cocluzia: face treaba, dar pentru apropiatii lui.