Cei doi mari constructori de masini, tehnica pentru traficul aerian si masini unelte, Aerostar si World Machinery Works (WMW), simt nevoia de finantare pe linii de credit bancar, mai ales in aceasta perioada de criza financiara si economica. Finantarea ar relansa productia si, implicit, exportul, care ar capitaliza masiv Romania. „WMW este producator de masini unelte, cel mai bun din tara si unul dintre cei mai buni din lume – a declarat Gabriel Carciumaru, vicepresedinte al World Machinery Works Bacau. Avem peste 95% export. Trebuie sa va spun ca ne-am dori ca bancile sa fie partenerii nostri. Pina acum lucrul acesta nu s-a intimplat, dar speram ca acest moment de triere a adevaratelor valori in economie va duce procesul pina la capat. In momentul in care trebuie sa finanteze o productie cu ciclu lung de fabricatie (12 ori 14 sau 16 luni), conditiile specifice sint putin diferite. Sigur ca toti ne-am dori un rulaj bancar zilnic. Dar acest lucru nu este posibil peste tot. Si as vrea sa dau un imbold de a gindi pozitiv in Romania: exista multe capacitati industriale care produc elemente care pot fi exportate, iar in momentul in care facem acest lucru vom aduce mai multi bani in tara. Este singurul mod in care putem depasi aceasta perioada dificila”.
La Aerostar, sint mai multe linii de afaceri pe care in derulare, unele de data mai recenta, altele cu traditii vechi, in conditiile in care intreprinderea a implini, in acest an, 56 de ani. In acest interval, gama de produse si servicii pe care le-a oferit s-a dezvoltat permanent. „Avem si citeva linii de afaceri noi, care putem sa spunem ca sint cele care genereaza ceva mai multa stabilitate si incredere, pentru dezvoltarea companiei – spune Dan Paul Malin Popa, director de Management-Dezvoltare la Aerostar Bacau. As enumera o activitate care are abia patru ani de cind am preluat-o, anume mentenanta avioanelor civile de transport de persoane, din gama avioanelor Boeing 737, seriile 200-500 de generatie mai veche, iar acum ne pregatim specialistii pentru a fi licentiati si pentru a prelua in mentenanta si avioane din noua generatie. Noi facem mentenanta in Romania alaturi de alte doua companii care faceau aceasta activitate mai demult: Romaero Bucuresti, profilata pe acest tip de activitati chiar de la infiintare, Tarom Bucuresti, care face aceasta in special pentru flota proprie, dar mai completeaza si pentru terti. A fost o nisa pe care ne-am pliat”.
Dan Popa sustine caacum se acorda atentie investitiei in infrastructura aeriana. De curind, la pista aeroportului Bacau, pe care si Aerostar o foloseste, alaturi de unitatea militara de aviatie si de Aeroportul International Bacau, s-au facut modernizari si a ajuns sa fie utilizata de o gama mai larga de avioane. „Caracteristicile ei tehnice – a precizat directorul de management-dezvoltare – permit acest lucru. Aceasta va crea perspective noi atit mediului de afaceri bacauan, in care ne integram si noi, popate mai mult decit ceilalti, pentru ca avioanele care trebuie sa vina la noi pentru mentenanta sau reparatii nu pot ajunge aici decit pe calea aerului”.
Lasă un răspuns