Autostrazile care vor lega Moldova de Capitala si de Ardeal prind contur doar pe hartie, deocamdata, fiind programate studiile de fezabilitate. Pe unele zone, nu e sigur nici daca vor fi autostrazi sau drumuri expres. Bacaul este traversat, pe hartie, de autostrada A7.
„In doua saptamani vedem in SEAP licitatia pentru Studiul de Fezabilitate si proiectare pentru traseul Ploiesti-Buzau-Bacau, iar tronsonul Bacau – Pascani va fi lansat probabil in licitatie in luna octombrie. E un decalaj in prepararea documentelor”, a declarat pentru HotNews.ro directorul CNADNR, Catalin Homor.
Cu toate acestea, trebuie precizat ca pentru aceeasi licitatie seful CNADNR mai avansase un termen pentru lansare ce a fost depasit cu mult. In aprilie, tot intr-un interviu pentru HotNews.ro, Homor spunea ca licitatia va fi lansata in luna iunie, insa acest lucru nu s-a mai intamplat.
Acum, seful de la drumuri spune ca documentatia este gata si va fi publicata in SEAP – o licitatie pentru Studiul de Fezabilitate, proiectul tehnic si acutorizatia de construire. „Va fi un pachet. In etapa de SF va fi o evaluarea daca va fi autostrada sau daca va fi drum expres”, a detaliat Homor.
Autostrada sau drumul expres pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani ar urma sa aiba o lungime de aproape 330 km si are menirea sa preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo udne se inregistreaza cele mai mari valori a traficului din Moldova si care in prezent se desfasoara pe DN2, un drum national cu cate o banda pe sens si un acostament putin mai lat folosit adesea de catre soferi drept inca o banda de circulatie.
In momentul de fata din aceasta autostrada este in constructie o mica portiune ce se suprapune cu Centura Bacaului. Acolo constructorul a inceput recent sa intre in teren, iar proiectul prevede ca pe 16 km din cei 30 ai centurii constructorul sa realizeze corpul viitoarei autostrazi, precum si intersectiile si lucrarile de arta corespunzatoare, insa traficul va fi deschis initial doar pe o cale si pe cate o banda de circulatie in ambele sensuri.
Cat priveste cealalta artera de mare viteza din Moldova ce apare trecuta in Master Plan, Tg Neamt – Iasi – Ungheni, parte a autostrazii mai mari A8 Tg Mures – Iasi, documentatia pentru SF si proiectare va fi si ea depusa in SEAP in aceasta toamna.
Integral, pe hotnews.ro.
Benone a zis
Din ce cauza a picat proectul autostrazi Bacau -Brasov?
Florin Pop a zis
Daca fac proiectele tot dupa harti din 1970, cum este cel pentru centura Bacaului, in care inca nu era construit CET, va dura pana in 2050 finalizarea.