Zeci de bacauani reclama, in ultima perioada, faptul ca asa-zis comisari ai Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) au incercat sa-i pacaleasca cu amenzi false. Numai in ultimele doua zile s-au inregistrat patru astfel de cazuri, unul in Bacau si trei in Onesti, la citiva agenti economici. Acestia au fost contactati telefonic de un fals comisar al Protectiei Consumatorului, sub pretext ca au reclamatii din partea clientilor. „«Victima» a fost anuntata ca trebuie sa se prezinte la institutie in vederea controlului. Dupa zece minute, asa-zis comisarul a revenit cu telefonul, spunind ca, de fapt, deplasarea la sediul comisariatului nu este necesara, putindu-se rezolva problema pe cale amiabila. I s-a sugerat, astfel, persoanei contactate ca, daca vrea sa scape de control, sa cumpere doua cartele de telefon si sa trimita codurile de reincarcare la numarul de telefon de pe care a fost sunata”, a explicat Alin Nastasa, comisar sef CJPC Bacau, despre unul dintre modurile de operare ale falsilor oameni ai legii. Un alt caz a fost relatat redactorilor Ziarului de Bacau de insusi un patit. „Am primit un telefon la firma, pe fix, din partea unui barbat care s-a recomandat inspector Istrate de la Protectia Consumatorului. Pe un ton foarte dur mi-a spus ca am o reclamatie si ca sa-i dau numarul de telefon mobil pentru a continua discutia. Mi s-a parut suspect, asa ca am refuzat, moment in care persoana mi-a transmis, pe un ton impertinent, ca daca nu-i dau mobilul va fi nevoit sa se deplaseze la sediu”, povesteste R. N., 42 ani, Bacau. Odata incheiata conversatia, agentul economic a sesizat CJPC Bacau, unde a fost informat ca totul a fost o farsa si ca ar fi bine sa se depuna o plingere la politie in acest sens. Cazuri similare s-au inregistrat, spun reprezentantii CJPC Bacau, duium, in ultima perioada. Mai mult, se pare, unii „comisari” au inceput sa umble chiar pe teren, sa prezinte legitimatii false si sa taie chitante cu amenzi. Sesizarile scrise venite din partea bacauanilor care reclama ca au fost inselati prin „telefon” au fost redirectionate catre politie.
Declinare de competente catre Politia Iasi
Un astfel de dosar de inselaciune a fost solutionat in urma cu o luna de zile. Primele cercetari au condus catre Nicolae Dudau din comuna Solont. „Mai multi agenti economici au fost contactati telefonic de o persoana, sub pretextul ca asupra lor exista mai multe reclamatii. Pentru a trece cu vederea reclamatiile cu pricina, falsul inspector le recomanda agentilor economici sa cumpere cite doua cartele telefonice prepay de cite 12 euro si sa ii transmita codurile de reincarcare”, a precizat comisarul sef Valerica Manole, purtator de cuvint la Inspectoratul de Politie Judetean Bacau. In urma anchetei, politistii au stabilit ca in perioada 13 – 18 martie, agentii economici in cauza au fost sunati de pe numarul de telefon al lui Nicolae Dudau. Intrucit Inspectoratul de Politie al Judetului Iasi instrumenteaza un astfel de dosar ce are ca obiect inselaciunea, s-a propus declinarea de competente la Iasi.
Avertizare: amenzile nu se achita pe loc!
Conducerea CJPC Bacau atrage atentia populatiei sa nu se lase pacalita de persoane care invoca trimiterea de coduri de reincarcare in schimbul unor beneficii, in calitate de oameni ai legii sau reprezentanti ai unor mari firme. „Pentru a evita neplacerea de a fi fraudati, oamenii trebuie, in primul rind, sa nu raspunda pozitiv la astfel de telefoane. Apoi, in cazul in care persoanele care-i contacteaza se dau drept comisari ai Protectiei Consumatorului, sa ne sune imediat pentru a se interesa despre identitatea acestuia. In al treilea rind, ar trebui sa sesizeze politia”, a declarat Alin Nastasa, comisar sef CJPC Bacau. De asemenea, acesta atrage atentia asupra procedurii de verificare a agentilor economici de catre institutie. „In cadrul controalelor, fie ele inopinate sau tematice, comisarul merge intotdeauna personal, la agentul economic, in nici un caz nu-l contacteaza telefonic. Dupa verificari se intocmeste proces verbal sau se lasa invitatie de prezentare a agentului la sediu. De asemenea, in caz de amenda, trebuie stiut faptul ca, aceasta niciodata nu se incaseaza pe loc si nici la sediul Comisariatului, ea fiind achitata doar prin trezorerie”, a mai spus Nastasa.
Madalina ROTARU, Ramona IONESCU
Lasă un răspuns