Reprezentantii judetului Bacau care au participat la intilnirea cu membrii guvernului din aceasta saptamina – primarul Romeo Stavarache, prefectul Dorian Pocovnicu si presedintele Consiliului Judetean, Dragos Benea – spun ca prezentarea facuta problemelelor cu care se confrunta judetul a cuprins si situatia din zona Onesti. Organizatiile de sindicat de pe platforma industriala Onesti – Borzesti au solicitat in mod expres prefectului acest lucru, avind in vedere ca rezolvarea problemelor in cauza bate de multi ani pasul pe loc, iar zona Onesti devine tot mai paupera. Pilonul principal in aceasta cazuistica este situatie de la Rafo.
„In aceasta prezentare – ne-a declarat prefectul Dorian Pocovnicu -, a fost adusa si problema societatii Rafo Onesti si a Platformei industriale. In ceea ce priveste toata zona Onesti, s-a discutat si s-a primit acelasi raspuns favorabil ca si in cazul CET Bacau. Este vorba de datoriile pe care le are, la bugetul statului, CET Onesti. De asemenea, problemele celei mai importante intreprinceri onestene si bacauane, Rafo, a fost pusa in contextul in care facem demersuri si sustinem si noi toate actiunile rafinorilor in rezolvarea acestora”.
Industria onesteana se afla in impas
Sindicatele care au trimis, la inceputul saptaminii trecute, apelul catre Prefectura Bacau in acest sens, au fost Rafinorul, din societatea Rafo, si organizatiile din societatile Chimcomplex, Termo, Uton si Carom. „Am facut aceasta solicitare – spunea liderul sindicatului Rafinorul, Ion Marian – avind in vedere situatia deosebit de critica, din punct de vedere social si economic, existenta la nivelul Municipiului Onesti, cu grave consecinte la nivel de judet si national”. Cele cinci unitati economice din care provin sindicalistii sint cele mai mari din zona Onesti si printre cele mai mari din tara. Daca Chimcomplex si Uton, precum si CET Borzesti, mai functioneaza, in conditiile vitrege ale economiei romanesti si ale actualei crize economice, Rafo si Carom au oprit motoarele, iar rafinaria (una dintre cele cinci mari rafinarii ale Romaniei) se afla intr-o situatie confuza din punct de vedere juridic, pentru ca Programul de reorganizare judiciara in care se afla inca nu poate fi incheiat, datorita intimpinarilor depuse in instanta de unii creditori. Rafo, insa, se afla in plin proces de nodernizare, cu o investitie care ar trebui sa ajunga la 330 de milioane de euro, dar care trebuie finantata de bancile comerciale. Acestea din urma au acceptat finantarea numai daca rafinaria va avea o garantie guvernamentala in acest sens. Totul depinde, acum, de finalizarea procesului de la Tribunalul Brasov, prin care se asteapta inchiderea Programului de reorganizare.
Cartile se joaca in instanta
Liderul Ion Marian ne-a declarat, ieri, 24 iulie, ca sindicalistii, in general, si rafinorii, in special au motive sa fie optimisti in legatura cu evolutia viitoare a lucrurilor. „Nu se poate, totusi, sa nu ne ingrijoram pentru elementele din procesul de la Brasov, care sint inca in asteptare – a opinat Ion Marian. Ne bucura, macar, ca reprezentantii judetului Bacau, la intilnirea cu guvernantii, au deschis discutia. In baza intimpinarii pe care am depus-o pe 3 iulie, dupa ce s-a primit sentinta de la Inalta curte de Casatie si Justitie, de schimbare a termenului fixat tocmai in decembrie in procesul de la Brasov, si dupa ce s-a stabilit ca noul termen sa fie 3 septembrie, noi am cerut un termen si mai apropiat, chiar in timpul vacantei magistratilor, la o instanta care functioneaza in aceasta perioada. Pe 3 august se va judeca, deci, aceasta intimpinarea a noastra. Proiectul de modernizare a rafinariei, care se deruleaza in continuare, a devenit tot mai interesant si am inteles, de la Guvern, ca exista toata sustinerea. Se asteapta hotarirea emisa de tribunal in cazul inchiderii Programului de reorganizare judiciara, iar bancile asteapta garantia guvernamentala si hotarirea ca societatea Rafo a iesit din insolventa”.
Mihai a zis
Ce ii costa pe reprezentantii autoritatilor locale sa promita marea si sarea? NIMIC
Rafo este ” o investitie care ar trebui sa ajunga la 330 de milioane de euro, dar care trebuie finantata de bancile comerciale”, adica da-ti voi banii ca stim noi cum ii cheltuim…
eu a zis
Tare va mai imbatati cu apa rece, rafinaria este dusa de mai bine de 10 ani, de cand au inceput primele disponibilizari.
Au tot supt-o saraca, cat sa mai reziste.