Registrul Auto Român a anunțat că a verificat peste 33.000 de autovehicule în trafic, în primele șase luni ale anului, identificând probleme tehnice la jumătate dintre acestea.
Cele mai multe probleme au fost descoperite la instalația electrică de iluminare și semnalizare, emisii poluante, punți, jante și anvelope, vizibilitate și sistemul de frânare și direcție.
„În județul Bacău au fost verificate 1.075 de vehicule, dintre care 58.05% neconforme, iar 74 mașini prezentau pericol iminent de accident”, arată biroul de presă al instituției.
Una din zece mașini, la nivel național, poluează peste limita legală admisă. Rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni. Așadar, numărul mașinilor cu probleme poate fi în realitate mult mai mare, dacă este să ținem cont și de faptul că de la începutul anului a explodat numărul mașinilor second-hand care au fost înmatriculate la noi.
Anul trecut, din 14.000 de înmatriculări, doar 822 erau de autoturisme noi. Unele ar fi fost bune de dus la fier vechi, dar au o nouă „viață” pe șoselele noastre. Cea mai veche mașină înmatriculată în 2017 în județul Bacău este una din 1970.
Șoferii care au rămas fără certificatele de înmatriculare, urmare a controalelor, le pot recupera doar după efectuarea unei inspecții tehnice la reprezentanța RAR.
Geo a zis
De ce nu fac tovarasii din guvern ca si comunistii din R.Moldova unde nu poti inmatricula o masina mai veche de 7 ani, la noi s-au adus toate gunoaiele din Europa care nici la casare nu le primeau, se reparau prin tot felul de garaje si curti, se lustruiau si vindeau la roman, el mandru ca si-a luat cazan lustruit. De ce la RAR arata ca la un cimitir auto parasit, unii nici acasa nu le mai duc ca e mai scumpa platforma decat masina. Asta in afara de aranjamentele cu functionarii de la RAR si cu militienii, ca aflam ca si astia sunt dealeri auto mai nou, tot cazane din Germania aduc si ei. De ce nu se pune obligatia ca cel care cumpara sa aiba actele facute in Germania si aici numai traduse, asa ar mai disparea si din marea mafie a samsarilor si hotilor de masini, a gunoierilor auto. De ce permite politia locala stationarea in parcarea publica a tot felul de gioarse puse la vanzare, chiar si in parcarile supermarketurilor. De ce nu se aplica legea care spune ca vanzarea masinilor se face doar in spatii amenajate? Credeti ca aia cu rablele nu au trecut pe la itp? Au trecut dar contra comision s-au pus datele de la o masina functionala. Ar mai trebuie inspectii pe la statiile itp iar cei de la RAR sa nu mai dea omologarea atat de usor unor epave facute din gunoaie de prin cimitirele auto din vest.
Ioanflaviu a zis
Exact, inspecția făcută de RAR nu reflectă starea parcului auto, acest lucru ar fi fost posibil dacă renumiții specialiști ar fi luat la puricat autovehiculele în ordinea trecerii acestora prin dreptul parcării în care, realmente empiric, ei efectuau inspecția… atunci am fi aflat , deși posibilități sunt infime, despre autovehicule de marfă, microbuzele și autobuzele… sunt sigur că surprizele ar fi fost mai mari.
Delta Tango a zis
Ati vrut Europa ? Aveti Europa. Cati romani au fost ucisi si damblagiti in accidente de masina petrecute in ultimii zece ani, in care au fost implicate rable aduse de prin Vest ? Sunt peste o suta de mii. Cati romani au fost raniti sau ucisi de catre rusi, ai ? NIMENI. Iata cum sunteti dusi de nas, iata cum va ucide guvernul Romaniei. Va da arme ca sa va omorati intre voi, arme numite rable. Dar pe de alta parte, va cheltuieste banii pe un inamic ireal.