Presedintele SIF Moldova, Costel Ceocea, a explicat, in primele doua parti ale acestui interviu, contextul in care societatea din Bacau aplica, acum, un set de masuri de reorganizare si de intarire a relatiei cu actionarii societatii. Ultima parte a interviului este dedicata masurilor concrete luate la SIF Moldova, dar si spiritului in care acestea sint aplicate.
– Unde s-a taiat, domnule presedinte, cum se spune „in carne vie”, prin programul de reorganizare a SIF Moldova? Ati si pus ceva in loc?
– Am propus infiintarea unui compartiment nou de elaborare a unei strategii si pentru diversificarea politicilor investitionale. Ne propunem o stricta specializare a unor compartimente care au acumulat o experienta, cum este serviciul de tranzactii. Infiintam, de asemenea, un compartiment nou, care analizeaza, efectiv, performantele si identifica riscurile asociate politicilor investitionale si riscurile asociate structurii portofoliului societatii, astfel incit sa identificam politicile de gestionare a lor. Toate acestea pe fondul imbunatatirii gestionarii informatiilor si imbunatatirii relatiei cu institutiile pietei de capital, a introducerii politicii de conducere corporativa. Am vizat reducerea structurilor ierarhice intre nivelul de decizie si cel de executie, ceea ce a dus la desfiintarea unor posturi de sef de serviciu si sef de birou. Pentru noi este importanta restructurarea pe principii de imbunatatire a strategiei, de definire a unor politici investitionale, de apropiere a actului deciziei de cel al executiei si implicarii efective, a responsabilizarii fiecarui post in parte. Si, nu in ultimul rind, de reducere a cheltuielilor de functionare, care sa treaca de cele 18% aprobate in adunarea generala a actionarilor. Este un semnal de atitudine pe care il avem, care ne responsabilizeaza in raporturile cu actionarii, sa facem dovada ca sintem pregatiti pentru ceea ce urmeaza. Facem un efort de adaptare, de valorificare a experientei, de reducere a cheltuielilor.
Reduceri salariale de 10%
– Cum arata in cifre reorganizarea?
– Am desfiintat, efectiv, 18 posturi, trei posturi de sef de serviciu, alte trei de sef de birou si alte citeva posturi din executiv. Aceste responsabilitati au fost preluate de alte nivele ierarhice sau de alte posturi din societate. Am incercat sa valorificam experienta acumulata de salariati, de expertii nostri financiari, pentru a-i folosi mai ales in fundamentarea deciziilor intr-un context in care avem foarte multe necunoscute, in modul de a gestiona resursele pe care le avem. In completarea masurilor de reorganizare au venit si masuri de reducere a salariilor, inclusiv la nivelul directorilor, cu 10%, la nivelul sefilor de servicii, tot pentru a reduce cheltuielile de functionare. Am mobilizat, de asemenea, altfel reursele pentru activitatile de logistica, de deplasare etc., dar fara a scadea calitatea prezentei noastre in teritoriu, a atributelor noastre institutionale. SIF Moldova are, acum, aproape 85 de salariati.
– Cit din tot ce se aplica acum se datoreaza schimbarii de management, intimplata cu destul de putin timp in urma, si cit continuitatii pe care o invocati?
– Toate aceste masuri continua preocuparea managementului de pina acum, din mandatul anterior al consiliului de administratie. Totul a inceput, treptat, acum doi ani, cind am redus numarul de reprezentante teritoriale, in raport cu reducerea numarului de societati din portofoliu, tot pentru cresterea responsabilitatii si valorificarii experientei dobindita de colegii nostri. Unii sint aici de peste 15 ani.
Reorganizare pe idei anticipate
– Sinteti al cincilea presedinte al SIF Moldova, de la infiintarea sa, ca FPP initial. Pina unde merge continuitatea in politica manageriala si cit de mult datorati predecesorilor dumneavoastra?
– La noi, comparativ cu celelate SIF-uri, au fost dese schimbari in management. Dar tot timpul managementul a fost incredintat unor oameni cu multa experienta, care au carti de vizita impresionante. Unii dintre ei au ramas in societate si au avut continuitate in activitate, iar experienta lor a putut fi valorificata. Dar si cei care au venit in consiliul de administratie sint oameni cu experienta in domeniul pietelor de capital si in domeniul financiar. Sint si buni practicieni, dar si oameni foarte pregatiti teoretic. Unii vin din domenii aplicative. Prin Catalin Chelu, care a fost, pentru o scurta perioada presedintele SIF Moldova, a fost prima intrare a unui manager din afara societatii, dar a unui om foarte cunoscut in piata de capital. Si nu a fost singurul caz de administrator venit din-afara. La noi s-au imbinat experiente capatate de oameni din mai multe domenii. S-a facut o rotatie a managerilor mai mare decit la oricare al SIF.
– Au fost, deci, mai multe stiluri de management. In ce masura se sustine, astfel, continuitatea de care vorbiti?
– Este clar vorba de continuitate. Se vede si in masurile actuale de reorganizare, care sint rodul orientarilor date de vechiul consiliu de administratie, din vechiul comitet de directie. Pentru ca le-am gindit impreuna. De atunci am inceput aplicarea unor masuri de restructurare, de reducere a cheltuielilor, de adaptare a organigramei societatii la realitatea din piata. Impreuna cu fostii presedinti ai SIF Moldova am propus o reducere a cheltuieliloir cu 17,8%. Eu nu fac, acum, decit sa continui ce s-a propus atunci. Este un scenariu construit impreuna, cu oameni, cu specialisti pentru care am un mare respect, la recomandarile actioanarilor, dar si vizavi de efectele crizei economice. Noi aplicam, acum, idei anticipate.
ion a zis
hahaha, ceocea, m-ai lasat fara replica: „conducere corporativa…etc”, lol lol
limbaj de 2 lei ,iar, mai baiatule ??
adica nu spui nimic de fapt…
„efectiv” – ce p… calului inseamna efectiv ? hai ??
mai baiatu de la utc, ai ramas cu sekele si acu; dupa atitia ani de scolire, ca ai diplome, hoho, acoperi toti peretii din WC-ul SIF-ului.
ca sa vezi, ce sacrificii a facut tovarasul, redus din salar la oameni…
efectiv, un articol si interviu de kk, efectiv
LOL LOL LOL