Licitația pentru noul contract de salubrizare în municipiul Bacău și 22 de comune limitrofe se reia de unde a rămas, cu etapa depunerii ofertelor. SOMA SRL și Compania Romprest Service SA au încercat să blocheze procedura de achiziție publică, dar, după 9 luni de contestații, licitația poate continua.
Organizatorul procedurii, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Salubrizare (ADIS), a lansat în decembrie 2018 licitația în valoare de peste 151 de milioane de lei, în urma căreia ar trebui să fie desemnat un operator legal de salubrizare pentru municipiul Bacău și 22 de comune limitrofe.
Procedura de achiziție a fost contestată de două firme din domeniu, Soma SRL și Compania Romprest Service SA, unul dintre motive fiind că valoarea estimată a contractului, raportată la investițiile necesare, ar fi subdimensionată.
„După trei rânduri de contestații admise, se pare că am întrerupt sarabanda contestațiilor și, în sfârșit, se poate se poate trece la etapa depunerii ofertelor”, a declarat avocatul Gabi Ioniță.
Ce spune caietul de sarcini
Obiectul contractului scos la licitație este „colectarea separată și transportul separat al deșeurilor menajere și al deșeurilor similare provenind din activități comerciale din industrie și instituții, inclusiv fracții colectate separat”. Sunt excluse din această activitate deșeurile de echipamente electrice și electronice, bateriile și acumulatorii.
De asemenea, contractul va viza colectarea și transportul deșeurilor provenite din locuințe, generate de activități de reamenajare și reabilitare a acestora.
Zona deservită este formată din municipiul Bacău și 22 comune limitrofe, Berești Bistrița, Buhoci, Cleja, Fărăoani, Filipești, Gârleni, Gioseni, Hemeiuș, Horgești, Itești, Letea Veche, Luizi Călugăra, Măgura, Mărgineni, Nicolae Bălcescu, Prăjești, Răcăciuni, Racova, Sărata, Săucești, Tamași și Traian.
Conform caietului de sarcini, ofertanții trebuie să fi avut în ultimii 3 ani cifre medii de afaceri de peste 37 de milioane de lei, să fi încasat din activități similare peste 18,5 milioane de lei anual și să fi transportat minimum 70.000 de tone de deșeuri pe an. Contractul se va semna pentru 8 ani.
Lasă un răspuns