Lucrările la DN 12 B, Târgu Ocna-Slănic Moldova, singura cale de acces în Perla Moldovei, au început în urmă cu zece zile şi se vor finaliza în luna iunie.
Ca o consecinţă imediată a acestei acţiuni, numărul turiștilor care vor vizita stațiunea Slănic Moldova va crește substanţial, fapt care va determina, la rândul său, şi dezvoltarea staţiunii, se arată într-un comunicat de presă al PNL Bacău.
„Investiția este o adevărată gură de oxigen pentru Slănic Moldova și ne așteptăm, în mod cert, la o creștere a numărului de turiști. Orașul este dependent de această cale de acces, iar în ultimii ani, stațiunea a fost ocolită tocmai pentru că accesul s-a făcut foarte greu, iar pericolul de accidente era foarte mare. Sunt extrem de fericit că am găsit înțelegere la Ministerul Transporturilor, care, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.), a aprobat această investiție ce va fi finalizată în câteva săptămâni”, a precizat Gheorghe Baciu, primarul orașului Slănic Moldova.
”Ușile Ministerului Transporturilor au fost mereu închise când a fost vorba despre Slănic, chiar și atunci când la conducerea ministerului s-a aflat un băcăuan, Lucian Șova. Niciodată nu a vrut să aprobe investiția, deși știa foarte bine cât de mult depinde Slănicul de acest drum. Mai mult, ministrul Şova ştia inclusiv faptul că dezvoltarea oraşului Slănic Moldova însemna şi dezvoltarea judeţului Bacău. Iată însă că, acum, cu toată opoziţia fostului ministru, drumul de acces către Slănic Moldova se modernizează”, a precizat Gheorghe Baciu.
Ultima reparație capitală a singurei căi de acces spre Slănic Moldova s-a realizat în 2004. Lucrările de modernizare la DN 12 B sunt complexe și constau nu doar în asfaltarea celor 17 km, ci și în montarea de parapeți și aplicarea de marcaje rutiere, iar valoarea acestora este de 6 milioane de lei.
alta intrebare a zis
Oare de ce nu se realizeaza si a 2-a cale de acces , prin prelungirea drumului – mai precis prin amenajarea drumului forestier existent si modernizarea lui – pana la Poiana Sarata ?! Ar fi prea frumos, este?
Noua ne place solutia unica, fara „plan B”, sa ne vaitam amarnic cand se intampla ceva….vezi drumul spre aeroportul Bacau, care ar fi putut avea o scurtatura direct din drumul Brasovului, fara a mai intra prin oras !
Gigi Bacauanul a zis
Dacă se dorește cu adevărat dezvoltarea Slănicului, ar fi necesar chiar un drum între Slănic și Băile Tușnad.
Altfel, daca Slănic Moldova rămâne „capăt de drum”, nu se va dezvolta niciodată.
Treaba cu asfaltatul dădea bine în anii 1990-2000 prin zonele rurale. În 2020 este jignitor sa vii cu proiecte atât de mici, învechite, fără nici o valoare adăugată reala pentru comunitate. Ăștia sunt conducătorii: atâta pot – atâta fac / atât ii duce capul.
Mihai Traian a zis
Bine,se reface acest drum.Sigur este loc de mai bine prin crearea de noi cai de aces spre Slanic,cum sunt prezentate mai sus,DAR CE NE FACEM CU STAREA DEPLORABILA A IZVOARELOR DE APA MINERALA????????????
Pandichi Florin Cristian a zis
DA….ar fi fost superb sa se construiasca un drum de acces adevarat(nu un drum forestier)intre Poiana Sarata si Slanic Moldova.Cand vii de la Tusnad treci prin Targu Secuiesc si apoi Onesti,Targu Ocna ca sa ajungi la Slanic Moldova(se ocoleste mult)deci statiunea e „infundata” cu un singur drum de acces…pacat pt dezvoltarea zonei.