Brațul vestic al Centurii Bacău este finalizat, iar autoritățile locale cer să fie dat în folosință. Primarul Bacăului, Cosmin Necula, a trimis către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) solicitarea de a deschide de urgență circulația pe acest segment finalizat.
„Noi, bacăuanii, avem nevoie urgent de fluidizarea traficului, de reducerea timpului și a costurilor de transport și de scăderea poluării cauzată de emisiile de noxe. Tronsonul dintre E 85 (Nicolae Bălcescu) și DN 11 (ieșirea din Bacău spre Onești) măsoară 7,3 km si poate prelua traficul greu și traficul de tranzit, lucru pe care îl vom resimți cu toții prin descongestionarea circulației la intrarea de sud în municipiul Bacău”, afirmă primarul.
„Este inadmisil ca tronsonul vestic să rămână închis până când premierul Orban și candidații PNL își vor face timp să inaugureze acest obiectiv în cântec de fanfară electorală. Tocmai ei, cei care nu au contribuit cu ceva la realizarea acestui proiect vital pentru orașul nostru! Poate doar cu desene frumoase pe programele electorale ale candidaților PNL din ultimii 12 ani. Candidați care nici în ziua de astăzi nu știu pe unde trece centura, și vor ajunge pe șantier, la inaugurare, doar dacă ii duce cineva de mânuță”, acuză primarul Cosmin Necula.
Brațul vestic al centurii este sectorul 3 al proiectului șoselei ocolitoare și asigură legătura rutieră de la sud de Bacău, între DN 2 și DN 11, în lungime de 7,36 km.
Sorin a zis
Ar trebui blocat nitel E85 de catre populatie si doar asa poate am trage semnale de alarma!
GG a zis
Cert e ca trebuie deschisa ciculatiei breteaua vestica, asa ca apreciez demersul primarului de a trimite solicitarea catre CNAIR! Dar in rest, ce adauga el in comentariile prezente in articol, sunt tot comentarii politicianiste…
Bla a zis
Dacă se blochează E85 paralizează traficul de la București și pana la Iași ?! Pentru a scădea poluarea și timpii de așteptat in mașina se merita sa blocați E85 ?!?!
Na a zis
DA
Eugen a zis
Nu stiu daca s-a impotmolit in birocratie, dar „deschiderea” acum a bratului de vest nu este clar in interesul constructorului. Prin contract, garantia lucrarii curge incepand de la data darii in folosinta a proiectului (deci inclusiv breteaua de est, care va fi gata mai tarziu). Altfel spus, Umbrarescu ar trebui sa asigure pe banii lui perioada suplimentara de garantie a bratului de vest.
GG a zis
Logic (si f probabil stipulat si-n lege) e ca garantia pt bucatile date in folosinta inainte de termen sa decurga de la data receptiei bucatii respective. Deci nu pierde nimic constructorul…
Eugen a zis
Mai intereseaza-te. Logica licitatiilor publice si a contractelor de executie aferente nu are legatura cu gandirea (si asteptarile) populatiei, care priveste lucrarile strict prin prisma utilitatii lor. In cazul de fata, exista un singur contract pt intreaga lucrare, nu un contract pt breteaua estica si altul pt cea vestica.
BoogieMan a zis
Eugen, esti in eroare. Mai jos regasesti ce te intereseaza:
Regulamentul privind recepția construcțiilor din domeniul infrastructurii rutiere și feroviare de interes national, din 24.10.2018, (Text publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 934 din 06 noiembrie 2018):
Cap. I, Art. 5. –
(1) Recepția la terminarea lucrărilor și, respectiv, recepția finală pot fi realizate și pentru loturi, secțiuni, sectoare sau obiecte de lucrări incluse în autorizația de construire/desființare, în cazul în care investitorul decide astfel, în condițiile legii și ale prezentului regulament, dacă acestea îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) pot fi utilizate separat conform destinației lor;
b) pot fi exploatate în condiții de siguranță și respectă cerințele fundamentale aplicabile;
c) există confirmarea scrisă a proiectantului privind îndeplinirea condițiilor de la lit. a) și b).
samd.
GG a zis
Chiar vreau sa ma interesez. Dvs de unde stiti cum sta exact treaba, presupun ca aveti niste surse. Dati-mi link. Daca doar invocati o alta „logica”, a contractului integral cu garantie pt toata lucrarea, garantie inceputa de la data finalizarii intregii lucrari, asa pot invoca si eu logica receptiei bucatilor terminate, date in folosinta inainte de termenul final, cu garantia pe bucata respectiva pornita de la data receptiei partiale. Ia ganditi-va la o autostrada Moldovei A7, a carei constructie ar putea dura 7 ani. Sa nu se poata circula pe tronsoanele terminate decat la sfarsitul celor 7 ani? Sa stea sa zicem tronsonul Buzau- Bacau terminat si nefolosit ani de zile, pana nu se termina si cel de la Bacau la Pascani? Ar fi o stupizenie… Dar daca legea spune altceva, aratati-ne si noua! Si-atunci va trebui schimbata legea…
Crazy a zis
Mocheta, probleme cu memoria ? Ai inceput sa latri prin gard ? De ce nu ai fost asa de revoltat si cu Calea Barladului, toată zona nord arata ca dupa razboi …. Ce merite ai la centura sa iti dai tu cu parerea?
:-) a zis
Crazy.Ce rău ai fost…
Crazy a zis
Realist . Cu toții ne dorim să se deschida mai repede dar ma apuca toti dracii cand il vad pe mocheta cum isi asuma el . El care nu a făcut absolut nimic pt locuitorii orașului, ci doar pt gașca de afaceriști de carton
:-) a zis
E fricos.A rămas singur,a nimănui.Cand a întrat în cursa pentru funcția de primar,mânat de la spate,de don Ponta,pe vremea aceea,prim-ministru.Gandindu-se cu intenție și elan ca va face Bacăul sa înflorească.A rămas singur.La păcălit uni și alți,si acum trăiesc pe bani mulți,datorita naivitati lui.El(Necula) e un om cu bun-simt,dar prea tânăr pentru asa funcție.Asta e.Vedem cine va fi noul primar,sunt destui doritoritori.Vor fi fete vechi,dar și noi.
ANDREI a zis
De ce nu s-a facut centura cu 2 benzi pe sens pe acest tronson? Ca sa mai facem o centura peste 10 ani ? Soselele nu se proiecteaza la traficul de acum, ci la cel din 2030-2050. Sau proiectul a fost facut in 2000 ?
radu a zis
Andrei, cand s-a licitat, cand s-au facut mult hulitele studii de fezabilitate si proiecte tehnice, cand s-a facut studiul de oportunitate si introducerea in masterplan-ul de transport unde erai prietene???
Pun pariu ca peste 15ani (daca o sa-i mai apucam) o sa fii la fel de uimit ca A7 e doar pana la Pascani. De la Pascani laSuceava si apoi la Siret e drum expres si nu autostrada.
Ce sa vezi undeva in ultimile 4 saptamani am vazut asta in presa si nu era nimeni interesat. Evident cand o sa fie gata, (presupunand ca o sa se intample in cursul vietii mele) , o sa fie un Andrei vesnic uimit…. Cum se poate dom’ne??? nu e autostrada???!!!
Pe scurt, ca nu pari apt sa citesti, e o observatie foarte buna venita cam cu 6 ani mai tarziu…
Cazacu Costica Bacău a zis
Nu știu ce să mai zic ne încurcăm în silabe
Drumul poate și trebuie deschis
Nu mai putem aștepta trei ani până se finalizeza toată centura
Noi trebuie să ne asumăm prezentul
Viitorul e al altora pentru ei hotărâm noi azi