Cartierul Ștefan cel Mare a devenit una dintre cele mai aglomerate zone ale municipiului Bacău. Proiectelor imobiliare noi derulate în zonă li se adaugă alte inițiative, ce riscă să blocheze cartierul. La sediul Primăriei Bacău, a avut loc o întâlnire a dezvoltatorilor imobiliari cu viceprimarul Cristian Ghingheș.
Întâlnirea cu întreprinzătorii ce dețin terenuri în zonă a fost convocată de Ghingheș, în contextul unor proiecte imobiliare „semnificative” ce urmează să fie dezvoltate în următoarea perioadă, pentru a se pune în acord viitoarele construcții cu infrastructura zonei.
Potrivit edilului, administrația locală sprijină „orice proiect imobiliar gândit și realizat astfel încât să fie corelat cu interesul public și normele urbanistice”.
S-a discutat problema supraaglomerării cartierului, pe fondul infrastructurii (drumuri și rețele de utilități) subdimensionate în raport cu viitoarele dezvoltări propuse de aceștia și s-au trecut în revistă principalele cauze și disfuncționalități semnalate de zeci de locuitori din acest cartier.
„M-am bucurat să constat că dezvoltatorii prezenți au venit cu soluții punctuale în plan teritorial, dar și că ar fi dispuși să intre într-un parteneriat public-privat cu municipalitatea astfel încât problemele existente (trafic, parcare, rețele, zone publice) să își găsească rezolvarea prin proiecte de investiții comune și echitabile pentru comunitate”, a declarat viceprimarul Ghingheș, după întâlnire.
Primăria Bacău va demara „studiile și demersurile necesare” astfel încât dezvoltările viitoare din cartierul Ștefan cel Mare să devină „nu o corvoadă în plan teritorial, ci dimpotrivă, un exemplu de bună practică de pe urma căruia să avem cu toții de câștigat: și dezvoltatorii, și locuitorii din zonă, și viitorii clienți, deci toată comunitatea în ansamblul ei”, a mai spus Ghingheș.
PHB a zis
Acum stim cine a vrut MacBook de 12 mii de lei..
:-) a zis
Daca gandeste in beneficiul dezvoltari Bacaului,este foarte bine.Bravo…
Bogdan a zis
Problema este daca gandeste!!!
mirel a zis
Daca doresti o dezvoltare armonioasa a cartierului se impune ca tu Primarie avand o strategie de dezvoltare a acestei zone intocmita de specialistii adevarati poti discuta cu dezvoltatorii si proprietarii terenurilor din zona care au interesul lor financiar. Daca discuti la general este o chestiune de imagine.
backu a zis
N-am inteles ce vrei sa spui, nu vad de unde rezulta ca s-a discutat la general si nu aplicat la obiect.
Iar ce propui tu nu e nimic concret, pari a vorbi doar ca sa te afli in treaba.
MIREL a zis
In text se precizează ca Primaria „va demara” studiile privind dezvoltările ulterioare. Când tu ești proprietar pe domeniul public pentru a armoniza soluțiile cu câtva dezvoltatori trebuie sa vii tu întâi cu o strategie bine gândita privind amenajarea teritoriului, posibilitățile pe care le ai pentru rezolvarea utilităților, a traficului, a tipului de construcții care ar trebuii realizate in cartier. Avem un exemplu in acest cartier unde in zona Selgros s-a realizat un cartier de blocuri înalte la care trebuiesc asigurate toate utilitățile necesare. Cât costa aceste utilități care vor fi plătite de Primarie? In cartier trebuiesc si alte tipuri de construcții nu numai blocuri respectiv creșe, Grădinițe, o piața etc. Acest studiu se face înainte de discuția cu câtva antreprenori pe care-i interesează cum e normal profitul lor.
Robert a zis
Sa faceti ceva in legatura cu unica cale de acces spre blocurile turn de langa Digul Barnat. S-a construit un boc nou „Unirea Residence”, sunt si blocurile vechi cu 4 etaje, toata lumea parcheaza pe unde apuca, iar aleea are 3 m latime si deserveste toate aceste ansambluri. Iar pe langa toate acestea sunt proiecte de noi blocuri in zona, care o sa aiba aceeasi cale de acces, deja blocata!
Corson a zis
Constat, ca de obicei, ca veselia acestui popor este incomensurabila. Nu e de mirare, dat fiind ca bacauanii au votat cu entuziasm golani de teapa lui Sechelariu (dezvoltatorii imobiliari de la el avand aceste terenuri) si Stavarache, Necula punand cruce la toate si fiind complice la ridicarea de zeci de blocuri in tot Bacaul, dar cu precadere in acest cartier.
De ce spun despre veselie, sarcastic, evident. Un bloc nu vine doar sa ocupe un spatiu. El vine cu oameni, Cu multi oameni. Oamenii vin cu masini. Cel putin cu o masina de familie. Masinile vin cu poluare. Cu aglomerare, cu noxe, cu zgomot. Cu ambiteiaje, cu claxoane, cu accidente, unele mortale, cum s-a intamplat in zona. Inainte de pandemie, deci mergeau dimineata copiii la scoala, ajungea deja coada de la intersectia St Cel Mare cu Mioritei pana la MALL. Ca sa ajungi de la PiaTA Nord pana la Insula lua, inainte de a se ridica noile blocuri planuite acum, in jud de 30 de minute. Jumatate de ora pentru vreo patru kilometri.
Ceea ce nu spune acest articol este ca sunt in plan zece blocuri turn, masive, fiecare cu cate mai mult de o suta de apartamente. Deci pe undeva la o mie de apartamente, cel putin 1200-1500 de automobile care polueaza si care indiferent cum o dai, tranziteaza pe Stefan cel Mare. Zilnic ! Numai suprafata alocata parcarii a 1200 de masini suplimentare in aceasta zona este de circa 15-20000 de metri patrati, adica doua hectare. Asta fara amprenta celor zece blocuri, fara spatiile verzi care trebuie ridicate, fara locurile de joaca, fara infrastructura ce tine de deseuri.
In toata zona respectiva nu exista parcuri, copacii sunt putini si piperniciti. Nimanui nu ii pasa ca se muta intr-o zona supraaglomerata, poluata crunt, mizerabila. Primaria are, insa, bani ca sa construiasca infrastructura in zona, adica sa ;le faca conditii dezvoltatorilor pentru a ridica blocuri si a polua zona, insa nu are bani ca sa rezolve problemele din cartiere care nu sunt in atentia dezvoltatorilor.
Dan D a zis
Inceput bun. Ar trebui totusi, o analiza teritoriala asupra fiecarui cartier in parte. Peste tot apar blocuri noi, nu doar pe stefan cel mare!
Palarel a zis
Dar oare la ce tot se construiesc blocuri,cand orasul se depopuleaza tot mai mult?Cine mai vrea sa locuiasca intr-un oras fara joburi?
Radu a zis
De ce nu se opresc construcțiile de blocuri în oraș și sa se dea aprobare sa se construiască,înspre Onești, înspre Roman, înspre Vaslui???
Bacaul nu va mai fi o linie,ci s-ar dezvolta normal…
De asemenea ,aprobările pentru construcția de marcheturi,de ce se dau in oraș???
In afara orașului ar fi perfect!
duhalm sandu a zis
Cand se vor repara temporizarle de la semafoarele din municipiu?
Mihaela Cretu a zis
Daca dragii conducatori ar intelege ca este necesar ca oe arterele intens circulate, exemplu Mioritei, Stefan cel Mare, Milcov, sa nu se mai parmita parcarea pe banda de langa bordura s.ar reduce mult aglomeratia din oras. Solutia este crearea de locuri de parcare in spatele blocurilor prin desfiintarea garajelor( folosite in general la fermentatia si depozitatea vinului), desfiintarea constructiilor ilegale pe domeniul public, imprejmuirilor ilegale, amenajarea si extinderea parcarilor existente. Solutii sunt, trebuie doar sa ia o mica pauza de la infruptarea din banul public si sa faca ce au in fisa postului. Cat mai induram ….
Andrei a zis
Parcari supraetajate pe structuri metalice, ieftine si rapide, sensuri giratorii ca in orice oras care se respecta pt fluidizarea traficului, parcari subterane pt blocurile noi construite. Si mai sunt o gramada de lucruri care s-ar putea face. Doar sa se vrea. In partea de Nord – Stefan cel Mare, nu s-a amenajat nicio parcare ca in alte cartiere ale Bacaului. Nu s-a amenajat un spatiu verde, nu s-a facut nimic. Daca fostele administratii nu au miscat un pai in partea de Nord a orasului, de Vizitiu brailean….. Nici nu mai incape vorba. El inca intreaba taximetristii unde e strada cutare sau cutare… Dar e „primarele” Bacaului, vai mama noastra ce ne asteapta inca 3 ani jumate…. Noi sa fim sanatosi!
Bacauan a zis
Mai,voi visati? Noi nu avem strazi, o autogara sau o gara ca lumea si voi vorbiti de parcari supraetajate? Orasul e o rusine,incepand cu hotelul ruina din mijloc!Treziti-va!
criptoman a zis
MacBook de 12 mii de lei..pentru minat bitcoin
Alex a zis
Desființați garajele! Arată sinistru, ocupă spații inutil. Vedeți exemplu:Brăila, Galați, etc.