Cuvîntul fundamental
Ovidiu Bufnilă
Atunci cînd îți construiești imaginea trebuie să pornești de la un cuvînt anume. Acest cuvînt este marele tău secret.
Desfășurarea acestui cuvînt este de fapt întreaga strategie de imagine care îți va fi de trebuință. Cum îl alegi este foarte important. E un cuvînt cheie, care poate fi descoperit doar de un profesionist, de un consilier de imagine care are habar de subtilitățile formării imaginilor publice.
De ce e important cuvîntul-cheie?
Acest cuvînt guvernează toate instrucțiunile secrete ale imaginii tale publice, fiind purtător de imagini-forță, fiind constructor de evenimente.
Evenimentele sînt foarte importante pentru construcția imaginii tale și vom vorbi despre ele într-un eseu viitor. Pînă la eveniment, trebuie să știi că acest cuvînt-cheie este de fapt parola de intrare în corpul strategiei tale de imagine.
Vor fi unii care citind aceste rînduri vor încerca să tragă un ce folos dibuind un cuvînt oarecare, prin metode vulgare sau empirice. Nimic mai rău.
Structurile intime ale imaginarului colectiv au sarcini de imagine complexe și nu e de-ajuns să găsești un cuvînt care-ți place pur și simplu, ci trebuie să procedezi la o analiză extrem de complicată, atît din punct de vedere lingvistic, cît și din punct de vedere informațional și semantic.
Sînt multe cărți care vorbesc despre imagine, dar nicăieri nu vei descoperi strategia care ți se potrivește pentru simplul motiv că oamenii sînt extrem de diferiți, pentru că situațiile reale de joc imaginar sînt de ordinul milioanelor.
Cuvîntul care zidește imaginea ta în imaginarul colectiv trebuie ales cu multă grijă, în deplin acord cu realitatea ta ca și persoană publică. Cuvîntul-cheie este un direcțional, el stabilind tendința, dezvoltarea imaginii, sarcinile tale de imagine, el fiind fundamentul care generează construcțiile de fond.
Cine spune că are o imagine bună se înșeală cu mult succes pentru că imaginea personală nu admite un asemenea calificativ banal și derizoriu. Atunci cînd vorbim despre imagine trebuie să ne comportăm în mod profesionist, chibiții sau mintoșii de varii naturi sau preocupări trebuind trimiși la plimbare fără drept de apel. Altfel, vei arunca banii pe fereastră!
De-a lungul anilor, am avut ocazia de a întîlni tot felul de inși care se credeau specialiști în imagine și care, culmea, se comportau ca atare. Unii chiar au încercat să mă convingă că sînt profesioniști, dar nu m-am lăsat dus de nas. Îi simți de la o poștă pe ageamii sau pe ignoranți sau pe îngîmfați care se cred buricul pământului în chestiuni de imagine.
Pentru Ovidiu Bufnilă nu există secrete atunci cînd e vorba de structurile imaginare care guvernează actele oamenilor, de vreme ce el instrucționează imagini-cheie compunînd teme, personaje, evenimente și strategii care, în timp, s-au verificat.
Cum de s-au întîmplat toate aceste lucruri este o chestiune de intuiție și de muncă pe brînci, e o chestiune vitală care ține de dăruire și de înțelegere.
Cel care vrea să-și construiască imaginea trebuie să înțeleagă că va munci din greu pentru că sînt situații în care trebuie să reconstruiești de la bun început întregul eșafodaj imaginar.
Tocmai de aceea nu toți cei care își încearcă puterile omenești în această subtilă întreprindere dau bir cu fugiții căutînd subterfugii sau invocînd motive hilare.
E dreptul fiecăruia să se oprească din drum.
Imaginea noastră este guvernată de forțe subtile și cunosc numeroase cazuri celebre sau nu în care oameni care au crezut că pot stăpîni hazardul s-au prăbușit pur și simplu ieșind pentru totdeauna de pe eșichierul politic sau din lumea afacerilor.
Căderea poate fi și ea regizată cu ajutorul unui consilier de imagine. Orice poate fi construit sau deconstruit și nu e departe vremea cînd oamenii politici sau oamenii de afaceri vor apela la serviciile unui bun consilier de imagine pentru a lupta pe terenul lor sau al adversarilor lor.
Este greu de crezut o asemenea istorie, dar cunosc cazuri în care un singur consilier de imagine a conceput strategii perverse care au îndepărtat concurenții de pe piață sau au dat lovituri spectaculoase în lupta politică.
Cuvîntul-cheie se stabilește avînd habar de gramaticile perverse care guvernează actele ființelor și imaginarul lor debordant și mustind de prejudecăți, de canoane și de convingeri care se construiesc de către subconștient spre edificarea unei realități false.
Lasă un răspuns