• însoțitorii persoanelor cu handicap vor fi cuprinși în cadrul programului de ocupare temporară a șomerilor în activități de interes comunitar • timp de un an, ei vor lucra ca îngrijitori la domiciliu
Consiliul Județean Bacău a găsit o soluție pentru a rezolva conflictul iscat la începutul acestei săptămîni între însoțitorii pesoanelor cu handicap și Primăria Buhuși. Scanadalul a izbucnit pentru că Primăria din localitate nu a făcut plata cuvenită însoțitorilor persoanelor cu handicap de grad I pe ultimele două luni. „Cei 87 de asistenți personali au primit de la începutul anului și pînă în luna mai cîte 800.000 de lei lunar. De la bugetul local am alocat pentru plata lor în jur de 60% din bani, ultima tranșă acordînd-o luna trecută, dar sîntem în imposibilitate de a le achita și lichidările. Sperăm ca aceste restanțe să le achităm la următoarea rectificare bugetară”, ne-a declarat Ionel Turcea, primarul orașului Buhuși. După ce și-au cerut drepturile bănești fără nici un rezultat, 15 însoțitori au decis să intre în greva foamei. Primarul spune însă că șeful greviștilor este un pensionar care nici măcar nu este însoțitor și că împotriva lui intenționează să înainteze în cursul zilei de astăzi o plîngere penală.
Consiliul Județean Bacău a găsit ca soluție pentru rezolvarea acestui conflict cooptarea celor 87 de însoțitori personali în cadrul programului de încadrare temporară a șomerilor în activități de interes comunitar. „Acești oameni vor fi plătiți de la bugetul fondului de șomaj și vor lucra ca îngrijitori la domiciliu. Programul va demara cu 1 septembrie și, pe durată de un an, va avea o finanțare constantă. Datoriile din urmă vor fi plătite la rectificarea bugetară”, ne-a declarat Traian Milon, secretarul general al Consiliului Județean.
Primăria din Buhuși este printre primele care a început derularea acestui program, în cadrul lui fiind deja angajați un număr de 30 de șomeri. Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bacău va subvenționa angajatorul, la solicitarea autorității publice locale, cu 70% din salariul minim brut pe țară, pentru fiecare persoană, cu bani de la bugetul fondului de șomaj. Restul va trebui achitat de primării. În conformitate cu programul, circa 1.000 de șomeri vor trebui încadrați în muncă pe baza unui contract individual pe perioadă determinată , în cadrul serviciilor publice de refacere și întreținere a infrastructurii, de ecologizare, îngrijirea la domiciliu a copiilor bolnavi, bătrînilor, bolnavilor sau persoanelor cu handicap.
Primarul Turcea ne-a mai spus că a comunicat greviștilor soluția găsită. „În cursul zilei de mîine (astăzi, n.r.) îmi vor spune dacă sînt de acord cu această variantă. Eu sper să îi putem încadra pe toți și, dacă vor fi de acord, vom trece imediat la întocmirea documentației necesare pentru AJOFM Bacău”, a mai precizat Ionel Turcea. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns