• 30 de elevi săraci vor face meditații cu profesori voluntari pentru a avea șanse egale cu elevii care se pregătesc pentru admiterea în liceu
Elevii de la Școala nr. 10 Bacău proveniți din familii cu posibilități materiale reduse au șansa de a deveni, cel puțin în plan educațional, egali colegilor de clasă din familiile cu stare materială bună. Fundația Filbac în colaborare cu Școala 10 Bacău au inaugurat, ieri, programul „Școala de după-amiază”. Scopul acestui proiect – pilot este acela de a crește șansele de accedere în învățămîntul liceal pentru un grup de 30 de elevi ai claselor a opta. Selecționarea acestora a fost făcută de conducerea școlii în funcție de situația economică a familiilor din care provin și de dorința respectivilor copii de a învăța. „Un astfel de program era necesar pentru că s-a dovedit că lipsa controlului după orele de curs, pînă la sosirea părinților acasă, și imposibilitatea asigurării unei supravegheri calificate, pot determina creșterea delincvenței juvenile. Imposibilitatea asigurării unui program de pregătire suplimentar își poate pune amprenta asupra viitorului copiilor săraci”, a motivat inițiativa Gicu Antohi, directorul Fundației de Inițiativă Locală (FILBAC) Bacău. Supravegherea, îndrumarea și susținerea elevilor pe perioada cît nu beneficiază de prezența părinților în familie, meditarea beneficiarilor la materiile pe care le vor susține la examentul de capacitate și orientarea școlară și profesională reprezintă cîteva dintre punctele care se doresc realizate în cadrul acestui proiect. „După orele de curs, de la ora 14.00, elevii vin la noi la sediu, unde rămîn pînă în jurul orelor 17.00. În prima parte a timpului, ei fac pregătire împreună cu profesori de specialitate de la școală la materiile pe care le vor susține la examenul de capacitate, iar în a doua parte a timpului încercăm să lucrăm cu ei pe partea de consiliere psihologică, care la vîrsta pubertății este foarte importantă”, ne-a declarat Eugen Grigoraș, coordonatorul proiectului „Școala de după-amiază”. Prezent la lansarea proiectului, inspectorul general adjunct al ISJ, Ana Marchiș, a declarat că, în cazul în care rezultatele vor fi foarte bune, această inițiativă ar putea fi extinsă în mai multe școli din județ. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns