Deținătorul poate înstrăina vehicolul pe baza certificatului de
înmatriculare, a cărții de identitate a vehiculului și a contractului de
vînzare-cumpărare pentru o mașină folosită. Înainte de a contacta cumpărătorul, vînzătorul trebuie sa completeze fișa de înmatriculare și să obțină viza organului financiar în raza căruia domiciliază, adică, în cazul băcăuanilor, a Direcției Impozite și Taxe a Primăriei municipiului Bacău.
Acte necesare obținerii vizei:
– cerere tip vînzare
– fișa de înmatriculare
– buletin / carte de identitate – original și copie xerox
Perfectarea vînzării-cumpărării se face prin completarea
(dactilografiere) rubricilor prevăzute în contract și certificatul de
radiere și prin îndeplinirea obligațiilor menționate în rubrica 5 a
contractului.
În plus, vînzătorul trebuie să menționeze pe certificatul de
înmatriculare al vehicolului în mod citeț (cu pix sau cu stilou)
„Înstrăinat către…………la data de………………” și să
semneze, ori în cazul persoanelor juridice, să aplice ștampila, iar
cumpărătorul să completeze caseta B din fișa de înmatriculare.
Înainte de perfectarea vînzării-cumpărării asigurați-vă că datele
personale ale vînzătorului înscrise în contract, în cartea de
identitate, în fișa și certificatul de înmatriculare sînt cele reale
(confruntați aceste acte cu actul de identitate).
Confruntați seria caroseriei și a motorului de pe vehicul cu cele înscrise în cartea de identitate, contractul de vînzare-cumpărare, fișa și certificatul de înmatriculare.
Verificați cu atentie data aplicării vizei de către organul financiar din
caseta E.
Recomandăm ca între data înscrisă în caseta E și data perfectării
vînzării-cumpărării să nu existe o diferență mai mare de 48 de ore.
Dacă această diferență este mai mare, puteți solicita vînzatorului o
altă fișă avînd data actualizată. În caz contrar, riscați cumpărarea
unui vehicul grevat de eventuale sarcini.
Vînzătorul va înmîna după primirea sumei convenite:
– certificatul de înmatriculare cu mențiunea „Înstrăinat către…..la
data de……..”
– fișa de înmatriculare dactilografiată avînd viza circumscripției
financiare.
– cartea de identitate a vehiculului.
– contractul de vînzare-cumpărare în trei exemplare.
Cumpărătorul va solicita înscrierea la Circa Financiară.
În cazul în care toți acești pași au fost parcurși, vînzătorul
și cumpărătorul se vor prezenta la Inspectoratul Județean de Poliție Bacău, pentru radierea și înmatricularea vehiculului.
Documente necesare înmatriculării permanente:
1. Acte de identitate ale solicitantului, original și copie Xerox.
2. Cartea de identitate a vehiculului avînd aplicată folia de
secretizare pe care a fost înscrisă radierea din circulație; pentru
vehicule radiate din alte județe, copie xerox.
3. Fișa de înmatriculare cu viza circumscripției financiare.
4. Dovada de achitare a primei de asigurare prin efectul legii –
original și copie xerox.
5. Dovada de plată a taxei de înmatriculare (original).
6. Chitanța de plată a contravalorii certificatului de înmatriculare
7. Acte de proprietate (în original – factură / contract de vînzare –
cumpărare).
8. Dovada de efectuare a formalităților vamale de import definitive,
în original.
9. Certificatul și plăcile cu numărul de înmatriculare. Plăcile trebuie să fie predate curate.
10. Contravaloarea plăcilor de înmatriculare.
11. Alte acte necesare pentru clarificarea unor situații particulare.
Lasă un răspuns