• toate cazurile internate într-o lună vor fi transmise în amănunt prin e-mail • de exactitatea raportărilor vor atîrna banii pe care unitățile medicale îi vor primi de la asigurări
Anunțată încă de anul trecut și pusă în practică de la începutul lui 2003 drept un experiment, raportarea electronică a tututor cazurilor rezolvate și confirmate într-un spital este de luna viitoare literă de lege. În baza unui ordin de ministru semnat zilele trecute, administrațiile unităților medicale cu paturi sînt obligate să culeagă în amănunt date despre fiecare pacient tratat și vindecat, informațiile urmînd a fi transmise la Ministerul Sănătății. Datele din foaia de observație clinică generală, care formează setul minim de date ale pacientului, sînt nu mai puțin de 30 la număr. De la numărul fișei de la internare, a datei de naștere a pacientului și diagnosticului, amănuntele cu pricina cuprind și tipul asigurării de sănătate a bolnavului, ziua și ora externării, investigațiile efectuate în spital și numele medicului curant. Toate datele colectate de fiecare spital în parte trebuie transmise lună de lună la minister, prin e-mail. Întrucît secțiile de spital au obligația să stocheze aceste informații pe dischete electronice, spitalului îi revine sarcina înființării unei rețele de calculatoare din propriul buget. Sistemul de raportare amănunțită a cazurilor internate și rezolvate într-o lună are drept scop finanțarea unităților medicale în raport de complexitatea fiecărui diagnostic. Potrivit acestui sistem, pentru doi pacienți cu aceeași boală, spitalul poate primi sume diferite, aceasta în funcție de particularitățile fiecărui bolnav în parte. (C.D.)
Lasă un răspuns