• în ciuda declarațiilor încrezătoare ale ministerului, învățămîntul obligatoriu de la șase ani riscă să trimită în șomaj peste 140 de educatoare din județ
Decizia Ministerului Educației și Cercetării (MEC) de a-i „înregimenta” în școli pe toți copiii care, pînă la 15 septembrie, împlinesc șase ani riscă să trimită în șomaj circa 140 de educatoare din județul Bacău. În ciuda declarațiilor sforăitoare ale oficialilor MEC, amenințarea șomajului a fost recunoscută, fie și indirect, de către inspectorul general Ghiorghi Iorga. Acesta a spus mai în glumă, mai în serios, că „nu scrie nicăieri că învățămîntul trebuie să fie scutit de șomaj”. Mult mai explicită s-a dovedit a fi educatoarea Luminița Cojocaru, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ), care a spus că „în acest moment nu știm ce se va întîmpla cu cele aproximativ 140 de educatoare suplinitoare din județ. În ceea ce le privește pe cele 1.052 de titulare, sînt convinsă că acestea nu vor rămîne fără loc de muncă, dar unele dintre ele vor trebui să înțeleagă că o grupă trebuie să aibă cel mult 20-25 de copii. Acum avem și grupe cu peste 30 de copii”.
În viziunea educatoarei Maria Mătăsaru, metodist în cadrul Casei Corpului Didactic, efectele trimiterii la școală a tuturor copiilor de șase ani vor fi și mai dure. „Cred că un sfert dintre educatoare sînt în pericol să rămînă fără serviciu. Dacă admitem că educatoarele care anul acesta au grupă pregătitoare vor prelua copiii care urmează să intre, în toamnă, la grădiniță, cele care acum au grupe mari riscă să-și piardă serviciul”, ne-a declarat Maria Mătăsaru. Acesta spune însă, că, înainte de problema șomajului în rîndul educatoarelor, oficialii ministerului ar fi trebuit să se gîndească la interesul copiilor. „Se pare că cei de la minister țin cont mai mult de interese economice și politice și mai puțin de cele umane. Nimeni nu i-a întrebat pe copii dacă vor sau nu să se ducă la școală de la șase ani. Mulți dintre aceștia au nevoie de o afectivitate sporită, care, în cazul învățătorului ce este despărțit de elevi de catedră, nu are cum să existe. Apoi, nu știu dacă un învățător are răbdarea și timpul necesar pentru a se «coborî» la nivelul unor copii de șase ani”, a mai spus educatoarea Maria Mătăsaru.
Pe de altă parte, Consiliul de Administrație (CA) al ISJ a decis, aseară, formarea unei comisii complexe ce are menirea ca, pînă la jumătatea lunii martie, să definitiveze un plan de măsuri privind punerea în practică a învățămîntului obligatoriu de la șase ani. Potrivit unor surse din interiorul CA, din comisie fac parte inspectorii cu probleme de învățămînt preșcolar și primar, dar și reprezentanți ai Centrului Județean de Asistență Psihopedagogică ori ai serviciului „tehnic” al Inspectoratului Școlar. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns