Sala de conferințe a Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) a găzduit ieri, de la ora 9.00, deschiderea oficială a cursului regional de formare în domeniul educației integrate. Organizat de reprezentanța UNICEF în România și Asociația „Reninco”, la cererea Ministerului Educației, cursul a reunit la Bacău circa 30 de inspectori școlari cu probleme de învățămînt preșcolar, primar și de învățămînt special din mai toate județele Moldovei. „Un prin obiectiv al cursului este acela de a oferi inspectorilor școlari care au legătură cu programul ministerului de integrare în învățămîntul normal a copiilor din școlile speciale, informații cît mai multe și cît mai noi despre problematica educației integrate. În al doilea rînd, inspectorii participanți la curs vor avea ocazia să schimbe impresii și să găsească soluții pentru probeleme apărute pe parcurs. Aici trebuie remarcată necesitatea colaborării între inspectorii din învățămîntul preșcolar și cei din învățămîntul primar și special, pentru a asigura o continuitate în educație, dar și pentru a folosi experiența cadrelor didactice din școlile speciale”, ne-a declarat Traian Vrășmaș, reprezentantul Asociației „Reninco”. El a recunoscut că nu toate lucrurile merg așa cum ar trebui în domeniul educației integrate, „principalele dificultăți datorîndu-se lipsei de informare a cadrelor didactice, dar și greutății cu care se integrează copiii cu o vîrstă ceva mai ridicată. Apoi, se pune problema remunerării suplimentare a cadrelor didactice, care au în clasă copii proveniți de la școlile speciale și care presupun o muncă suplimentară”. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns