Dacia Solenza este considerată deja un succes de piață de către specialiștii uzinei Dacia. În cadrul unei conferințe de presă susținute ieri, la sediul dealerului băcăuan Dedeman, directorul executiv comercial de la Automobile Dacia SA, Jean Frederic Piotin, a precizat că în prezent Dacia este „o adevărată marcă, un constructor român de valoare, iar în 2005 rețeaua concesionarilor Dacia va fi cea mai modernă din Europa”. Acest obiectiv a fost confirmat și de Gerard Pesson, director general al RCI Leasing Romania. Referitor la micile defecte care au suscitat critici, reprezentantul francez al Automobile Dacia a reușit, cu eleganță, să evite referirile directe, fără a nega existența acestora: „Lucrez de 30 de ani în domeniul auto și de 27 pentru Renault. Probleme tehnice au existat și în alte părți, și la alte mărci, nu numai în România. Mici defecte există la toate mărcile. Chiar dacă ar exista și la Solenza, aș zice să nu ne grăbim să vorbim în primul rînd despre ele”. Marian Adam, director executiv al Dedeman SRL, a precizat că dealerul băcăuan are deja 65 de comenzi pentru Dacia Solenza, iar Jean Frederic Piotin a subliniat faptul că marea majoritate a comenzilor au venit chiar înainte ca viitorii clienți să aibă ocazia de a vedea noul model, dovadă a încrederii de care se bucură marca Dacia pe piața internă.
Drive-test
Interiorul Dacia este fără îndoială o surpriză plăcută pentru cei obișnuiți cu mașinile românești. Bordul are o configurație modernă și plăcută, cu o funcționalitate bună, chiar dacă materialele nu sînt la nivelul celor folosite de constructorii străini. Portbagajul este destul de încăpător. Ușor de condus, Solenza este într-adevăr diferită de celelalte modele Dacia de pînă acum, reprezentînd un pas înainte către un automobilul cu adevărat de calitate, cu care Dacia și Renault ne „amenință” de cîțiva ani. Din păcate, nu am scăpat de o serie de „hibe”. Zgomotul puternic al motorului descurajează orice tentativă de accelerare la o turație mai mare de 3.000 de rotații pe minut, iar unele finisaje sînt pur și simplu de „mîntuială”. Specialiștii de la Dacia speră ca aceste neajunsuri să atîrne în balanța clienților mai puțin decît prețul, mai mic decît al mașinilor din aceeași clasă produse de constructori străini. Vă prezentăm plusurile și minusurile constatate la „prima vedere” în urma unui drive-test de scurtă durată, efectuat în oraș.
Avantaje
– direcția asistată face condusul plăcut și ușor;
– geamuri electrice față;
– consum de benzină redus;
– sistem de frînare eficient;
– antidemaraj electronic;
– confort general acceptabil;
– aspect plăcut și modern din față și spate;
Dezavantaje
– zgomotoasă în timpul mersului;
– comenzile pentru geamuri amplasate neinspirat și incomod;
– finisaje de proastă calitate în interiorul portbagajului;
– profilul preluat de la SuperNova, un model care nu a impresionat prin frumusețe;
– semnalizările față pot fi mișcate cu mîna, fără nici un efort;
– distanțe mari între blocurile optice și caroserie. (Codrin POP)
Lasă un răspuns