Un cetățean din comuna Racova a găsit de cuviință să pună pe drumuri funcționarii satului doar pentru că-i purta pică unui vecin de-al său mai înstărit și care este proprietarul unui magazin din sat. Totul a pornit de la o rață care-i aparține proprietarului magazinului. Într-una din zile, pasărea, care nu știe de hotare și limitele proprietății, a intrat în curtea vecinului cîrcotaș, iar acesta nu a vrut să i-o mai înapoieze propietarului, ba chiar s-au certat. Pînă la urmă, stăpînul și-a recuperat rața, dar s-a ales cu o ură neîmpăcată din partea vecinului său. Drept pedeapsă, acesta a început să-i facă tot felul de reclamații pe la aproape toate instituțiile cu atribuții de control: Direcția de Sănătate Publică, Inspectoratul de Protecție a Mediului și Oficiul Județean de Protecție a Consumatorului (OJPC) Bacău. În jalbele înaintate, omul a menționat că magazinul vecinului său nu îndeplinește nici una dintre prevederile legale pentru funcționare și că actul comercial în sine se desfășoară în condiții de mizerie greu de imaginat.
Imediat cum au primit reclamația, care nu lăsa loc de îndoială că proprietarul magazinului încălca flagrant legea, inspectorii OJPC s-au îmbarcat în mașină și au descins la magazinul indicat. „O asemenea reclamație, unde erau meționate toate relele de pe pămînt, trebuia verificată de îndată, așa că am derogat de orice alte atribuții doi oameni (din cei nouă pe care îi are OJPC, n.r) și i-am trimis la Racova, să vadă care-i treaba”, ne-a declarat Sorin Elisei, inspectorul șef al OJPC, Bacău. Ajunși la fața locului, aceștia au descoperit cu stupoare că nimic din ce reclamase respectivul cetățean nu se adeverea și că au pierdut ziua de pomană. Din discuții, inspectorii OJPC au înțeles că nu sînt singurii care au pățit-o și că totul pornește de la o rață. „Ziua aceea a fost pierdută pentru doi oameni, care au consumat pînă acolo benzină și și-au făcut nervi pe deasupra, pentru că au fost puși pe drumuri degeaba. Bine că nu a fost la Cucuieți, pe undeva pe la marginea județului”, ne-a spus, vizibil supărat de cele întîmplate, Sorin Elisei.
Situația nu este singulară. Conform datelor statistice întocmite de inspectorii OJPC, mai bine de 30 la sută dintre reclamații nu sînt întemeiate sau sînt false. „Au fost cazuri în care s-au certat în familie și unul dintre membri a început să le facă celorlalți tot felul de reclamații. Ca să nu mai spun de cei care își dau nume sau adrese false. Din păcate legea, așa cum este ea întocmită acum, nu ne permite să-i sancționăm pe cei care fac astfel de reclamații”, ne-a mai spus inspectorul-șef Elisei. (Mirela ROMANEȚ)
Lasă un răspuns