Aplicarea Hotărîrilor de Guvern nr. 185/2003 și 186/2003 privind plata taxei de televiziune și radio continuă să provoace valuri printre beneficiarii acestui tip de servicii, în sensul că toate precizările și modificările intervenite în ultimul timp sînt ambigue și, în loc să clarifice condițiile și responsabilitățile în domeniu, mai mult le complică, făcînd loc interpretărilor și bunului plac. Iată ce ne-a sesizat o abonată din Bacău, care se consideră lezată în interesul personal prin aplicarea incorectă a reglementărilor respective:
Marieta Comănici, pensionară, str. V. Alecsandri nr. 39, scara C, apart. 8, Bacău: Odată cu factura pentru plata energiei electrice consumată în ultimele două luni, încasatorul de la RENEL mi-a pretins să achit și abonamentele radio-tv. Acest fapt se întîmpla pe data de 23 mai a.c. În pofida argumentelor pe care i le-am adus, cum că sînt scutită prin lege de la plata acestor taxe întrucît sînt soție de deținut politic, funcționarul respectiv și-a impus punctul de vedere, astfel că am fost nevoită să scot și acei bani din buzunar. Precizez că am întreprins demersurile legale necesare pentru scutirea de taxă, în sensul că am prezentat la caseria RENEL un dosar conținînd toate actele doveditoare, dosar înregistrat la numărul 758(tv) din 13 mai a.c. În cursul zilei de luni, 26 mai, m-am prezentat la biroul Relații cu publicul, situat pe Bulevardul Ștefan cel Mare, unde am solicitat restituirea sumei plătită ilegal, cît și punerea de acord a unei realități evidente. De aici mi s-a răspuns că singura cale de a-mi recupera banii este aceea de a mă adresa, în scris, celor două societăți naționale – de radio și cea de televiziune. Asta înseamnă nervi, efort suplimentar, bani cheltuiți în plus. Nu reușesc să înțeleg de ce se procedează astfel din moment ce în ultimul timp s-au făcut numeroase precizări în legătură cu obligațiile de plată a taxei de radio – tv, categoriile de beneficiari exceptate, procedurile care trebuie urmate. Eu consider că se abuzează de această situație ambiguă, fapt ce nemulțumește numeroase categorii de oameni. Mergeți să vedeți ce se întîmplă la biroul de relații cu publicul de la RENEL, cîți nervi și cît timp pierdut se consumă aici. Situațiile de acest gen s-ar putea evita. E nevoie doar de aplicarea legii, dar și de puțină înțelegere și de respect față de noi, solicitanții.
Lasă un răspuns