• specialiștii spun că dezastrul s-a produs și din cauza defrișărilor masive • șefii județului au înaintat la Guvern anul trecut un proiect referitor la împădurire, dar acesta nu a primit deocamdată finanțare
După potopul care a căzut marți seară pe capul locuitorilor din Brusturoasa la un interval de numai o zi după producerea primelor inundații, o armată de salariați ai Serviciului de Gospodărire Apelor (SGA), Direcției Silvice, societății Drumuri Naționale și SNP Petrom – Sucursala Moinești au fost mobilizate în localitate. „În afară de salariați, aceste unități au venit în ajutor și cu utilaje de intervenții. Se lucrează acum la viabilizarea zonei, îndepărtarea nămolului și decolmatarea podețelor și șanțurilor pentru a lăsa loc de scurgere apelor adunate în curțile oamenilor”, ne-a spunea ieri Ionuț Maftei, directorul SGA Bacău. El a precizat că un raport privind urmările acestui dezastru a ajuns ieri pe masa ministrului Mediului. Producerea acestui incident a readus în atenția autorităților locale un proiect de hotărîre de Guvern înaintat încă de anul trecut de conducerea Prefecturii și a Consiliului Județean Bacău, dar care nu s-a materializat. Prin acest proiect se urmărea aprobarea unor fonduri pentru realizarea unor lucrări de reîmpădurire, refacere a terasamentelor și deviere a cursurilor pîrîurilor Ursului și Corbului.
În urmă cu mai bine de două săptămîni, Prefectura Bacău și Serviciul de Gospodărire a Apelor (SGA) au trimis avertizări de
vreme rea către toate primăriile din județ. „Una din cauzele care au dus în utlimii ani la producerea atîtor inundații este și exploatarea necontrolată a fondului forestier din această parte a județului. Le-am și spus ieri localnicilor afectați de inundații că ar fi trebuit să se gîndească de două ori atunci cînd și-au tăiat toți copacii de pe dealurile din spatele curților că va veni apa peste ei. Lucrurile trebuie privite acum cu mult discernămînt. După refacerea pădurilor defrișate vor mai trebui cheltuiți alți bani pentru lucrări de viabilizare a zonei”, a ținut să explice directorul Maftei. Costurile unor lucrări complete de amenajare a zonei pe un traseu de 30 de kilometri se ridică la aproximativ 125 de miliarde de lei. (E. S.)
Lasă un răspuns