Este de ajuns ca într-o zi să conduceți o mașină care emană noxe peste limita admisă de lege, să vorbiți la telefon, să fiți prins cu prea multe abțibilduri lipite pe mașină, să arătați gesturi obscene celorlalți participanți la trafic și să nu dați actele solicitate polițistului care v-a oprit. Deoarece fiecare abatere de mai sus reprezintă două puncte, rezultă că într-o zi ați și acumulat zece puncte. Pentru că ați strîns punctele în mai puțin de șase luni, urmarea nu este decît una: suspendarea permisului de conducere pentru două luni de zile.
Suspendarea permisului anulează punctele acumulate. Din punct de veder teoretic, aplicarea noii metode de sancționare ar trebui să aibă loc în felul următor. Un șofer este amendat. În funcție de abatere, el va primi un anumit număr de puncte. Punctele vor fi trimise de polițiști unei „stații de implementare a punctelor” coordonată de un operator. Bineînțeles, operatorul ar trebui să aibă un calculator pentru a ține evidența șoferilor „punctați”. Practic, însă, noul sistem are o hibă. La Serviciul Poliției Rutiere Bacău nu există nici un operator și nici calculatorul la care ar trebui să lucreze. Cu toate acestea sistemul va fi aplicat, astfel că la sediul Poliției se vor strînge toate procesele verbale întocmite de agenții constatatori. Procesele verbale vor fi însoțite de niște rubrici speciale în care vor fi trecute punctele aferente amenzii aplicate.
Lasă un răspuns