Oficialii Fundației de Sprijin Comunitar (FSC) prezintă, ori de cîte ori au ocazia, parteneriatul cu autoritățile locale drept unul dintre punctele forte ale organizației. O colaborare care a dovedit că, cel puțin în cazul proiectului care a avut ca finalitate înființarea Biroului de Consiliere pentru Cetățeni (BCC), are și fisuri. FSC a prezentat ieri bilanțul BCC după primele cinci luni de funcționare, care, din punctul de vedere al celor care lucrează aici, este mulțumitor. „Pînă acum am avut 941 de cereri, dintre care numai 26 au rămas nerezolvate. Mulți dintre cei care au apelat la noi nu au mai fost, însă, trecuți în statisticile oficiale, pentru că au pus întrebări foarte simple sau ne-au contactat prin intermediul telefonului. Cele mai multe întrebări au vizat probleme de asistență socială”, a declarat Cătălin Dociu, coordonatorul BCC. Rezultatele biroului băcăuan îl clasează, la nivel național, pe locul cinci ca număr de solicitanți, dar acest fapt nu l-a impresionat prea tare pe Dumitru Popa, secretarul Primăriei Bacău, care a fost de părere că eficiența BCC lasă de dorit. „Nu spun că un astfel de birou nu este bun, dar, privind statisticile, activitatea acestuia nu prea se justifică. Un calcul simplu arată că un salariat de aici a lucrat cu un singur solicitant pe zi. Consiliul Local finanțează o parte din activitatea biroului și, în momentul în care vii să soliciți bani pentru continuarea proiectului, consilierii vor pune întrebări în legătura cu eficiența”, a spus secretarul Dumitru Popa. Totuși, Cătălin Dociu a susținut că „în cazul unor astfel de birouri de consiliere contează mai degrabă calitatea, decît cantitatea”. Un punct de vedere cu care pare a fi de acord și Uniunea Europeană, care a aprobat o nouă finanțare, în valoare de 26.000 de euro, pentru următoarele șapte luni. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns