Taxiurile cu gaz, un mod legal de a băga mîna în buzunarul clientului
• în Bacău există circa 100 de taxiuri care folosesc gazul lichefiat drept combustibil • deși prețul unui litru de gaz lichefiat este jumătate din cel al unui litru de benzină, tarifele sînt aceleași
Tarifele practicate de taximetriștii băcăuani variază, în acest moment, între 7.000 și 10.000 de lei pe kilometru. Un preț care, zic aceștia, de-abia acoperă cheltuielile cu combustibilul, piese de schimb și celelalte „angarale” presupuse de taximetrie. În momentul în care urci în unele taxiuri însă, te izbește un puternic damf de gaz. Probabil că mulți dintre cei care au fost în această situație s-au întrebat care e cauza, dar puțini știu că aproximativ 100 de taxiuri din municipiul Bacău, după aprecierea lui Marcel Nechita, președintele Camerei taximetriștilor, folosesc drept combustibil un amestec de gaze lichefiate. Pentru firmele din domeniu, sistemul GPL, cum este cunoscut modul de alimentare în cauză, aduce beneficii certe, în timp ce, din punct de vedere al clienților, acesta este, practic, un sistem cît se poate de legal de a băga mîna în buzunarul lor. Și asta pentru că prețul unui litru de gaz lichefiat oscilează în jurul a 12 – 13.000 de lei, adică mai puțin de jumătate din prețul unui litru de benzină. Cu toate acestea, tarifele practicate pe aceste mașini nu diferă cîtuși de puțin de al celorlalte. Marcel Nechita recunoaște că practica în cauză nu e tocmai normală, dar susține că nici un taximetrist nu ar accepta să scadă tariful actual. „E adevărat că prețul combustibilului are cel mai mare efect în stabilirea tarifului, dar nimeni nu ar accepta ca taxiurile care funcționează cu gaz să meargă cu un tarif mai mic”, ne-a declarat șeful Camerei taximetriștilor din Bacău. Dincolo de cîștigurile datorate diferenței mai mari dintre prețul gazului și cel al unui kilometru parcurs, firmele de taximetrie care folosesc sistemul GPL se pun la adăpost și de eventualele furturi de combustibil sau de piese. „Benzina se poate scoate din rezervor și folosi la mașina personală, ori gazul nu poate fi luat. Apoi, nefiind folosite decît la pornire, injectoarele sau pompele de benzină nu se mai «strică» atît de repede cum pretind unii șoferi”, a mai spus Marcel Nechita. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns