După decizia de acordare a finanțării nerambursabile, beneficiarului i se va propune un contract, în conformitate cu contractul standard al autorității contractante.
Acest contract va stipula, în special, următoarele drepturi și obligații:
• Suma finală a finanțării nerambursabile. În contract va fi stipulată suma maximă a finanțarii nerambursabile. Această sumă se bazează pe bugetul care reprezintă numai o estimare. Prin urmare, această sumă devine finală numai după terminarea proiectului și prezentarea rapoartelor tehnice și financiare finale
• Eșecul în realizarea obiectivelor. Dacă beneficiarul nu reușește să pună în aplicare proiectul în condițiile asumate și stipulate în contract, autoritatea contractantă își rezervă dreptul de a întrerupe plățile și/sau de a rezilia contractul. Contribuția autorității contractante poate fi redusă și/sau autoritatea contractantă poate cere înapoierea, în totalitate sau parțial a sumelor deja plătite dacă beneficiarul nu respectă termenii contractuali.
• Amendamente la contract și modificări în cadrul bugetului. Orice modificare a contractului trebuie stabilită în scris într-un adedum la contractul original. Totuși, pentru unele modificări (ex: adresele, numărul conturilor bancare etc.) este suficientă o notificare în scris.
• Modificări în cadrul bugetului. Elementele de buget pot varia față de cifrele inițiale, dacă nu afectează scopul de bază al proiectului și
dacă impactul financiar se limitează la un transfer în cadrul unui singur capitol de buget sau la un transfer între capitole de buget care implică o modificare mai mică de 15% a sumei inițiale a fiecărui capitolul bugetar relevant. În aceste condiții, beneficiarul poate să facă modificări șí să informeze autoritatea contractantă. Această metodă nu poate fi folosită pentru a modifica capitolul de buget pentru costuri indirecte. În toate celelalte cazuri trebuie înaintată în prealabil, în scris, o cerere către autoritatea contractantă și este necesar un adendum la contract. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns