• singurele sindicate intrate în grevă au fost Federația „Elcatel” și cea a mecanicilor de locomotivă • numărul trenurilor care au circulat s-a apropiat de 50%
Născută șchioapă, greva generală a ceferiștilor e pe cale, după mai puțin de 24 de ore de la debut, să devină oloagă de-a dreptul. Și asta pentru că singurele sindicate feroviare care au intrat, pînă la urmă, în grevă au fost Federația „Elcatel” și cea a mecanicilor de locomotivă. După ce sindicatul „Mișcare – Comercial” a anunțat, încă de vinerea trecută, că a bătut plama cu administrația CFR, Federația „Drum de Fier” nu a mai dat, ieri, nici un semn de viață greviștilor. În aceste condiții, caracterul general al grevei s-a transformat mai degrabă într-unul parțial. În plus, se pare că șefii CFR i-au tras puțin pe sfoară pe greviști, scoțînd din depouri mai multe trenuri ca de obicei, ceea ce a făcut ca treimea de trenuri care trebuiau să circule obligatoriu să fie depășită. Mai mult, unii mecancii de locomotivă au fost ceva mai slabi de înger și au plecat în cursă, astfel încît numărul trenurilor care, ieri, au circulat a ajuns la aproape 50% din total. „Din păcate, procentajul este corect și acest lucru se datorează faptului că treimea a fost calculată în funcție de numărul de kilometri, nu de cel al trenurilor. Oricum, noi sîntem pe baricade, chiar dacă conducerea CFR ne-a dat în judecată, pe motiv că greva nu ar fi legală. Din cîte am înțeles, judecătorii bucureșteni vor da verdictul în cursul zilei de mîine (azi, n.r.), așa că, deocamdată, sîntem în grevă”, ne-a declarat, aseară, Eugen Manciu, liderul sindicatului „Feroviarul” din cadrul Federației „Elcatel”. Amintim că cele două sindicate au declanașat greva generală, după ce nu au fost de acord cu propunerile administrației, care au condiționat majorarea cu 12% a salariilor de concedierea a cel puțin 1600 de oameni. În plus, sindicaliștii au susținut că cele 12 procente ar fi doar praf în ochi, atît timp cît bugetrul nu prevede la capitolul „salarii” decît ceva mai mult de 100 de miliarde de lei, în condițiile în care majorările în cauză ar necesita nu mai puțin de 764 de miliarde de lei. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns