– ceata din ultimele zile a perturbat activitatea de pe Aeroportul International „George Enescu” Bacau – in ultimele trei zile, cursele au fost mutate pe aeroporturi vecine sau au avut ore bune de intirzieri – angajatii Aeroportului spun ca nu s-au mai confruntat cu o vizibilitate asa de redusa de mai bine de patru ani
Vremea capricioasa din ultimele zile a afectat activitatea de pe Aeroportul International „George Enescu” Bacau. Fenomenul meteorologic de care se tem cel mai mult pilotii, ceata, si-a facut de cap, spre disperarea acestora, a angajatilor aeroportului, si mai ales a pasagerilor. Acestia au resimtit disconforul cauzat de ceata, inamicul numarul unu al avioanelor, din plin. In ultimele trei zile, Bacaul a fost invaluit intr-o picla densa, iar vizibilitatea a fost foarte mica sau deloc. „Fenomenul de ceata apare la o altitudine sub o mie de metri. Avioanele pot decola sau ateriza cind ceata este la o altitudine de minim 500 de metri. Noi, in ultimele zile am avut ceata si la 200 – 300 de metri, fapt ce ne-a perturbat grav activitatea”, a declarat Lucian Sion, director tehnic la Aeroportul Bacau. Specialistii Aeoportului Bacau mai spun ca nu s-au mai confruntat cu un astfel de fenomen de mai bine de patru ani. “Ceata am mai avut, dar nu atitea zile consecutive si atit de densa, cu o vizibilitate extrem de scazuta. In astfel de conditii nu se inchide aeroportul, dar cursele sint anulate sau mutate pe alte aeroporturi, care au vizbilitate mai buna. Cred ca sint patru ani de cind nu am mai avut un astfel de fenomen”, a mai spus Lucian Sion.
Curse mutate prin vecini
Din cauza cetii extrem de dense si la joasa altitudine, multe curse au avut de suferit . “Au fost curse care fie au venit tirziu, fie au plecat cu mari intirzieri de la noi. Duminica, cursa de prinz, de Torino, a aterizat la IasI, pentru ca nu s-a putut pe aeroportul nostru. Pasagerii care trebuiau sa plece la Catania, in Italia, au fost dussI cu autocarele la IasI, iar cei din Catania, care trebuiau sa ajunga la Bacau au ajuns la ora unu nopatea in loc de ora 23.00. Cursele Tarom au aterizat la Suceava, iar cele Carpat Air au intirziat”, a precizat Lucian Sion. Patru curse au fost cu probleme sI mutate pe aeroporturi vecine. Din pacate pentru pasageri, meteorologii anunta in continuare ceata.
etena a zis
Aeroportul din Bacau este afectat de niste tarani obositi cu 2 clase pe post de angajati !!!
cosmin a zis
de ce nu updateaza astia siteul aeroportului , sa spuna si oamenilor cand e inchis sau cand sunt probleme? duminica dimineata am ajuns pe aeroport, si m-au trimis la iasi….si am pierdut cursa de legatura catre spania….conducere de kkt
neculai doru a zis
Organizarea lasa de dorit si deasemenea amenajarile interioare pentru pasageri.
Cred ca nu trebuie totdeauna sa se invoce lipsa de fonduri , pentru a motiva lipsa de organizare.
Se pot face mici schimbari care pot aduce mari beneficii. Asta este rolul pricipal al Conducatorului in general !
Succes si mai mult interes din partea factorilor responsabili de buna functionare a Aeroportului !
lrbc a zis
“Fenomenul de ceata apare la o altitudine sub o mie de metri. Avioanele pot decola sau ateriza cind ceata este la o altitudine de minim 500 de metri. Noi, in ultimele zile am avut ceata si la 200 – 300 de metri…
Domnule Tanasescu, va rog sa aprofundati termenii pe care ii folositi inainte de a scrie articolul. Altitudinea este distanta verticala dintre un punct si nivelul marii. Vizibilitatea este distanta orizontala pana la care un obiect poate fi vazut in conditiile atmosferice existente. Ceata este intotdeauna la sol.