– primarii din judet au fost urecheati de sefii judetului ca nu isi fac asa cum trebuie treaba – problemele reprosate au fost de la necomunicarea hotaririlor de consiliul local Precturii sau oamenilor, necomunicarea actelor ce vizeaza retrocedarea sau pina la necunoasterea accesarii Internetului si citirii mailurilor
Prefectura Bacau a chemat toti primarii din judet la taifas. Intilnirea a avut loc la Directia Agricola, cu mai multe teme de dezbatere. La sedinta au luat parte si reprezentantii institutiilor deconcentrate, precum si conducerea Consiliului Judetean. Prima tema abordata a fost încheierea exercitiului bugetelor locale al anului 2009 si pregatirea procesului bugetar al anului 2010 la unitatile administrativ teritoriale. Reprezentantul Directiei Generale a Finantelor Publice Bacau a precizat ca la nivelul judetului Bacau, la sfirsitul anului 2009 s-a înregistrat un excedent de 33 milioane lei, ca veniturile obtinute de autoritatile administratiei publice locale au provenit: 11% din venituri proprii, 2% din fonduri europene, 25% cote si sume defalcate din impozitul pe venit, 53% sume defalcate din TVA, noua procente din subventii de la bugetul de stat. Gradul de colectare a veniturilor proprii la nivelul autoritatilor administratiei publice locale este de 72% la nivelul judetului, dar unele APL înregistreaza o rata de colectare foarte scazuta, de 50%-60%. In continuare s-au prezentat aspecte tenice in ceea ce privesc prevederile Ordinului 32/42/2010, privind monitorizarea si controlul aplicarii legii salarizarii unitare în sistemul bugetar. Alta tema de discutie a fost rolul camerelor agricole, odata cu descentralizarea acestei activitati si trecerea lor în subordinea consiliilor judetene si în coordonarea tehnico-metodologica a Agentiei
Nationale de Consultanta Agricola. In judetul nostru au fost constituite 17 camere agricole, la fiecare camera fiind arondate cam 5 comune.
Primariile nu stiu sa navigheze pe Internet
Primarii si secretarii de comune au fost trasi de urechi de catre prefectul Claudiu Balan. Acesta le-a reprosat ca secretarii nu comunica in termen legal Institutiei Prefectului hotaririle de consiliu local si dispozitiile primarului, iar mai mult actele administrative cu caracter normativ nu sint aduse la cunostinta publica. „De exemplu, hotariri de consiliu pentru aprobarea taxelor locale, atribuirea de denumiri unor strazi nou înfiintate, taxa de salubrizare”, a exemplifiat prefectul Balan. O alta problema la primarii este data de completarea registrelor agricole gresita sau deloc, precum si transmiterea cu întirziere sau netransmiterea situatiilor lunare privind stadiul retrocedarilor. Alte deficiente semnalate sint nedemararea pina la 1 februarie 2010 a procedurii de concesionare sau necunoasterea utlizarii Internetului. De aceea comunicarea prin mijloace electronice este deficitara, primariile nu confirma primirea adresele transmise prin posta electronica. Un ultim aspect abordat a fost acela ce vizeaza planul de aparare impotriva calamitatilor. Primariile aveau obligatia sa reactualizeze planurile pina la 30 octombrie 2009, planuri ce vizeaza protectia impotriva iundatilor, ghetrilor s poluailor accidentale, valabil pe perioada 2010 – 2013. La data limita nici o primarie nu a reactualizat planul.
Lasă un răspuns