Reţeua proprie de Magazine Agricola Bacau s-a extins, in ultimele doua luni, cu opt noi locaţii, amenajate şi organizate după modelul magazinelor de producător. Compania aplica, in acest scop, un proiect pilot, in care sint amenajate magazine cu suprafete cuprinse intre 20 si 60 mp fiecare, in care se comercializeaza doar produse Agricola Bacau. Intentia acestui proiect pilot a fost amintita de presedintele companiei, Grigore Horoi, încă de la inceputul verii trecute. „Avem în plan – a precizat Grigore Horoi – dezvoltarea unui tip de magazin strict specializat pe produse proaspete, nu genul de supermarket pe care il avem acum. Probabil ca vom incerca sa deschidem doua-trei astfel de magazine pina la sfirsitul acestui an. Acestea vor fi magazine pilot si, in functie de rezultatele pe care le vom obtine luam decizia de a extinde numarul lor”.
Rezultatele au aparut imediat – spune Irina Comanescu, directorul Unitatii de Afaceri Retail Traditiaonal Agricola Bacau: „In prima parte a anului trecut, am facut o cercetare si mai multe vizite de piata pentru a vedea cum merg vinzarile in retailul traditional in sudul tarii. In special in pietele agroalimentare am constatat ca se realizeaza volume de vinzare mari, pe produse similare produselor noatre si la preturi care, uneori, le depaseau pe cele practicate in magazinele Agricola. Si aceasta nu e tot: deseori am observat ca se statea la coada, ca in alte vremuri, ca erau zile in care nu se reusea sa se aprovizioneze galantarele cu carne pe masura cererii. Motivatia: nu are lumea timp sa mearga si, uneori, chiar sa stea la cozile imense din hipermarket-uri. Multi oameni prefera magazinele de producator: vor marfa proaspata, la pret de producator. Prin urmare, am luat decizia lansarii acestui proiect”.
Magazine in 12 orase
Pina aproape de finele anului trecut, Unitatea de Afaceri Retail Tradiţional (cum se numeste noua structura rezultata ca urmare a restructurarii Grupului de firme Agricola, de la inceputul anului 2009 – fostul Departament Magazine) dispunea de o retea de 30 de locatii, majoritatea dezvoltate in sistem autoservire, cu o suprafata totala de vinzare de 3.045 mp, un numar mediu de 5.500 de SKU (produse) pe magazin, locate in Bacau (11), Onesti (2), Moinesti (2), Tirgu Ocna (2), Slanic Moldova, Comanesti, Iasi, Buzău, Galati si Botosani cite una, Piatra Neamt (4) si 3 in Bucuresti. La sfirsitul lunii noiembrie a fost deschis primul magazin, in Piata Aviatori din Bacau. Au urmat, in decembrie, alte doua magazine in Constanta, in Pietele Bric si Unirii. In Bucuresti s-au deschis, deja, la inceputul lunii ianuarie, doua magazine in pietele Matache si Morarilor, iar trei dintre cele mai noi magazine Agricola au fost inaugurate la sfirsitul saptaminii trecute, in Pietele Dorobanti, 1 Mai si Obor. “Cel mai bine se vinde carnea de pui refrigerata: consumatorii pot alege puiul sau piesele transate pe care le doresc. Bineinteles, comercializam carnea de pui Agricola in toate modalitatile de ambalare: la punga sau in atmosfera controlata – tavite ambalate in sistem BDF). Cautate de clienti sint si celelalte categorii de produse Agricola, respectiv preparatele fierte si afumate, salamurile crude uscate si semipreparatele sau produsele pre-gatite, de tip ready-meal – ultimele comercializate sub brandurile Agricola Bacau si Sav’Or” – mai spune Irina Comanescu.
Alte 10 magazine in plan
Daca, in prezent, reteaua de magazine Agricola numara 38 de unitati, intentia Directorului Unităţii de Afaceri Retail Tradiţiaonal este ca pina la sfirsitul acestui an sa mai deschida 10 magazine cu preturi de producător: 5 in Bucuresti, 2-3 in Constanţa, unul in Brasov si unul in Buhusi. Cele opt magazine noi Agricola au generat, deja, cresteri ale volumelor vindute, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, crestere care va conta semnificativ in realizarea unei cifre de afaceri in 2010 cu cel puţin 12% mai mare decit cifra inregistrata in 2009 de Reteaua de magazine Agricola (48.659 de mii de lei). “Lantul propriu de magazine este un segment in care Agricola realizeaza, in conditii de securitate, anumite volume. Magazinele asigura cash-ul care anul trecut a adus 11% din cifra de afaceri a companiei. Pe de alta parte, acestea constituie un vector de imagine important si, nu in ultimul rind, este un mod de control al pietei” – a conchis Irina Comanescu.
vox populi a zis
Nu de magazine de tip Agricola avem absoluta nevoie ci de calitate si preturi accesibile.In prezent..produsele lor sant cele mai scumpe si cele mai proaste.
Andrei Adrian Trifan a zis
Da. Produse de proasta calitate si scumpe. Confirm.