Programul Rabla local, pentru casarea autovehiculelor uzate începe luni, 31 Iulie. Cei înscriși vor beneficia de o primă de casare de 3.000 de lei și nu au obligația de a achiziționa un autovehicul nou.
Bugetul total pentru „Rabla local” este de 240 de milioane de lei și aproximativ 500 de primării s-au înscris în program, printre care și Primăria Bacău care a obținut fonduri pentru casarea a 1.000 de autoturisme mai vechi, potrivit lui Mircea Fechet, ministrul Mediului.
„Procesul este simplu: proprietarii autovehiculelor mai vechi de 15 ani se pot înscrie începând cu 31 iulie 2023, prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziție de Administrația Fondului pentru Mediu. Termenul limită de înscriere este 31 august 2023 sau până la epuizarea bugetului alocat pentru această acțiune”, a transmis Mircea Fechet, ministrul Mediului.
Cei înscriși vor beneficia de o primă de casare de 3.000 de lei și nu au obligația de a achiziționa un autovehicul nou. Din aceștia, 2.400 lei sunt alocați de Fondul pentru Mediu, iar 600 lei sunt susținuți de bugetul local.
Condiții de înscriere în Rabla Local Bacău
Începând de luni, 31 iulie 2023, ora 10:00, persoanele fizice se pot înscrie în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local.
Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului se realizează prin intermediul aplicației informatice pusă la dispoziție de către AFM, până pe 31 august 2023, ora 16:30 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unități administrativ-teritoriale (UAT).
Instrucțiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link.
Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicație. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. Programul „Casa Verde Fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită.
În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.
Persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare și să realizeze înscrierea în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista UAT-urilor care au încheiat contracte de delegare, prevăzută în aplicația informatică și pe site-ul AFM.
După înscriere, AFM va transmite lista cu persoanele fizice înscrise către primăriile participante în cadrul Programului, iar ulterior, persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.
După semnarea contractului de finanțare cu UAT-ul, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei.
Beneficiarul stimulentului de casare se angajează conform ghidului de finanțare că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
Mos ion a zis
Mulțumim tov primar ca a înscris și oraș Dărmanesti. ( din păcate nu este adevarat).