Compania de Drumuri a obținut o finanțare europeană din PNRR pentru proiectarea a opt pasaje pietonale subterane pe DN 2 în județele Buzău, Vrancea și Bacău, potrivit unui comunicat de presă. DN 2 (E85) este principala legătură a Bucureștiului cu județele din Moldova, coridorul Giurgiu-Siret și una dintre cele mai periculoase șosele din țară fiind dublată, deocamdată doar de 17 km de autostradă (A 7 Centura Bacău).
Sunt patru pasaje pietonale în județul Buzău la Limpezis, Costești, Mărăcineni și Poșta Câlnău, trei pasaje la Golești, Garoafa și Mărășești în Vrancea și încă un pasaj la Nicolae Bălcescu în jud. Bacău.
Primele șapte pasaje sunt pe sectorul administrat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău. Un alt pasaj pietonal va fi proiectat (proiectare preliminară la nivel Studiu de Fezabilitate) pe DN 2 în zona localității Nicolae Bălcescu, înainte de intrarea pe A 7 și în municipiul Bacău.
Proiectantul Rutier Conex XXI a depus singura ofertă, iar contractul va fi semnat dacă oferta e conformă. Este o zonă cu risc crescut de accidente.
„Prin contractul de finanțare nr. 39/24.11.2023, se pun bazele pentru realizarea obiectivului de investiții care va fi finanțat prin PNRR și va deservi locuitorii localității Nicolae Bălcescu din zona de intersecție a DN 2 cu DC 89 și strada Crinului, contribuind la reducerea numărului de accidente și decongestionarea traficului. Amplasat într-o zonă cu risc crescut de accidente, pasajul pietonal subteran care va fi realizat pe baza documentației din cadrul proiectului „Elaborarea Studiului de fezabilitate și a Proiectului pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investiții Amenajare pasaj pietonal subteran DN2 km 277+616 în localitatea Nicolae Bălcescu, jud. Bacău”, va reprezenta o alternativă mai sigură la singura trecere de pietoni pe care locuitorii din zonă o pot traversa în prezent pentru a ajunge la gara din localitate și biserica din proximitate“ – Ministerul Transporturilor.
Un alt pasaj pietonal este proiectat în zona localității Lacu Sărat pe DN 21 în județul Brăila.
Pierre LeBas a zis
Sa o luam incet.
Deci pasaj pietonal subteran. Ca sa fie cușer, mai ales ca vorbim despre fonduri europene, tre sa fie adaptat persoanelor cu handicap locomotor, deci prevazut cu rampa etc. Costa de te-ndoaie asa ceva. Mai ales daca dai peste panza freatica, asa cum se intampla in buricul centrului. Proștii proștilor…
Toti am mers cu masinutza pe E85, se stie clar ca prin localitati se circula cu suta pe ora daca nu afli prin diverse mijloace ca e Politia la pândă. In rest, hai si veselie, neamule, daca mergi cu 70 pe ora, te claxoneaza tiristii de te baga in toate cele.
PNRR-ul asta, pentru cine a citit la viata lui, o sa ne coste de o sa ne usture, sunt angajamente vizavi de cresterea pensiilor acolo, adica plata e facuta de catre prosti, dar mai peste cativa ani. Astia tineri si veseli, hastagistii, or sa aiba multe de tras ca sa plateasca datoria. Dar nu-i problema, ca ei oricum pleaca in Botswana, unde trotineta este moneda nationala si se practica vudu. Sau voo-doo, ca sa fim politically correct.
Pasajele astea or sa fie date pe spranceana, zic de construirea lor, unor firme de partid si de stat. C-asa-i in tenis. Dupa care pasajele or sa stea degeaba, nefolosite si pline de gunoaie, pentru ca traficulrutier se va muta pe autostrada, deci pe 85 se va circula lejerescu. Adicatelea omul va trece strada ca si acum, la mica vedere, poate scapă.
Concluzia ? Bani publici pentru cine e in carti. In rest, vrajeala cat cuprinde.
contribuabil a zis
frectie…semafor inteligent la buton si gata.
iar cu inginerii romani care din doua benzi intra in sens cu una cand locul iti pemite preselectie separat spre dreapta m-am lamurit.