Comisiile de lucru ale Camerei de Comert si Industrie din Bacau au ajuns, in primele reuniuni pe care le-au avut in acest an, la concluzia ca in relatiile dintre agentii economici si consumtatorii bacauani se simte tot mai mult lipsa „patriotismului local”. „Este un fenoment care are la baza, in primul rind, slaba relationare intre agentii economici – a opinat directorul general al Patronatului pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii, care functioneaza pe linga Camera de Comert, Petronela Dudu, care este si responsabilul Comisiei pentru IMM-uri. Solutia propusa, in acest caz, a fost derularea campaniei «Cumpar din judetul Bacau», o campanie de constientizare a consumatorilor cu privire la avantajele pentru comunitatea locala a unui comportament de cumparator axat pe achizitionarea de produse fabricate in judet”.
Agentii economici cred ca dezvoltind afacerile din judet creste si nivelul de trai in zona. Cifra de afaceri a intreprinderilor in crestere aduce mai multe venituri la bugetul local si central si, intr-un fel sau altul, se intoarce la consumatori. „Intr-o prima faza – a precizat Petronela Dudu -, vrem sa organizam o intilnire cu firmele din judet, in special cu cele mici si mijlocii, pentru ca multe nu se cunosc intre ele. Invitam firme din toate domeniile economice, pentru a relationa si stabili contacte de afaceri. Etapa a doua va fi dedicata campaniei in sine. Incepem cu informarea consumatorilor bacauani cu privire la avantajele achizitionarii de produse si servicii din judet”. Campania este programnata si incepa si sa se deruleze in luna februarie. Campania propriu-zisa „Cumpar din judetul Bacau” se va derula din luna martie, pe parcursul a trei sau patru luni. „Vrem ca fiecare consumator sa primeasca un pliant, un material de informare, prin care sa inteleaga faptul ca daca va achizitiona produse fabricate in judet, pina la urma tot el va fi avantajat. Desigur, avem nevoie de sprijinul tuturor agentilor economici, care cred ca sint direct interesati sa-si promoveze afacerile si sa dezvolte si spiritul de patriotism local, dar si de cel al autoritatilor” – a mai spus Petronela Dudu.
IMM-urile cer consultanta si normalizare legislativa
Agentii economici au mai remarcat si lipsa personalului specializat in domeniul juridic, fiscal si de accesare a fondurilor guvernamentale sau europene, care sa sprijine IMM-urile in dezvoltarea activitatilor si conformarea la prevederile legale. De aceea, au propus organizarea de intilniri periodice cu teme de interes, in Bacau, Onesti, Moinesti si Comanesti, pentru prezentarea prevederilor legale si fiscale, a alternativelor valabile pentru imbunatatirea activitatii economice. „Vrem sa abordam teme ca Modalitati de recuperare a creantelor, Aplicarea Codului Fiscal, termene, responsabilitati ale agentilor economici, Relatii de munca si norme de securitate si sanatate in munca si Fonduri nerambursabile pentru IMM” – a mai spus directorul general al patronatului IMM-urilor. Agentii economici au mai semnalat necesitatea modificarii sau revizuirii si stabilizarii cadrului legislativ in mai multe domenii econoimice, impactul negativ al aplicarii impozitului forfetar asupra activitatii si necesitatea revizuirii cadrului legislativ in domeniul achizitiilor publice.
Asupra derularii campaniei si a problemelor IMM-urilor vom reveni.
nae a zis
e o idee f. buna,dar trb sa fii nebun sa cumperi prod fab in bacau mai scumpe,chiar si de la mag.producatoruluisi de o cal mai proasta(sunt destule exemple)
fughi a zis
Vremuri de trista amintire … cand lucram la Camera … totusi mi-a prins bine experienta de aproximativ 5 luni … poate nu mai ajungeam unde sunt acum … Dar o sa va spun un secret … in general, toate manifestarile organizate de CCI sunt „sforaituri” 🙂
ion a zis
fughi, cind lucrai la camera, stateai capra every day ?