Consiliul Local Bacău a aprobat astăzi un nou caiet de sarcini al contractului de transport public aferent perioadei de tranziție până la intrarea în vigoare a programului de transport metropolitan. Astfel, vor apărea două noi linii de transport călători, precum și sistem online de achiziționare a biletelor, alături de monitorizarea prin GPS a autobuzelor. Modificările vor fi introduse în câteva săptămâni, după spusele viceprimarului Cristian Ghingheș.
Cele două noi trasee vor fi Linia 7: Cora-Subex-Ștefan Luchian-Remat-Veronica Micle-Toporași-Selena-Chimiei-Aerostar-Robinete Industriale-WMW-FNC și retur (frecvență de 40 de minute) și Linia 9: Aprodul Purice-Fiald-PetrOMV-Gară-CNVA-Mărășești 6-IPJ-Cartier Tache (frecvență de 23 de minute, urmând a fi operat cu microbuze).
„Sunt aceleași trasee pentru care am militat să fie incluse și în programul de transport metropolitan, după ce propunerea inițială a primarului de la începutul anului trecut nu includea aceste rute atât de necesare pentru locuitorii acestor cartiere.
De asemenea, operatorul care va câștiga licitația trebuie să asigure monitorizarea flotei prin GPS în timp real, un sistem de e-ticketing și să pună la dispoziție o aplicație mobilă sau web (sau similar) pentru achiziționarea electronică a biletelor.
Modernizare și accesibilitate acum, de asta are nevoie transportul public local, dincolo de autobuzele noi care vor fi achiziționate prin fonduri PNRR și care în acest moment se află în procedură de licitație”, a precizat viceprimarul Bacăului, Cristian Ghingheș (foto).
Noile condiții au fost introduse în caietul de sarcini ca urmare a insistenței opoziției din Consiliul Local, primarul Viziteu propunând inițial organizarea licitației de tranziție cu aceleași condiții de transport ca și până acum. Aceste prevederi vor fi în vigoare până la finalizarea licitației pentru transportul în comun metropolitan, când vor intra în vigoare noi trasee și vor circula și autobuzele și microbuzele electrice achiziționate de municipiul Bacău.
veteranul a zis
vrabia mihai viteazu.
Lalo a zis
Ba nu veterane, estem “vrabia mălai viteazu”
veteranul a zis
tot cam pe acolo. Achizitia de autobuze electrice e o moda in ziua de azi, dar se va vedea peste cinci, sase ani cam ce costuri implica. E ca la telefon, te tine un an, doi ani, dupa care il arunci mai ales acestea mai moderne care nu au capac la baterie. Or sa zica unii ca cinci, sase ani e durata de viata a unui autobuz. O fi valabil aceasta, dar nu la noi.
Xxx777 a zis
Adevărul este ca la cât este de mare orașul chiar GPS trebuie la autobuze, probabil sa nu se rătăcească pe vreo uliță. Cat despre autobuze electrice, rutele trebuie corelate pentru a nu exista întârzieri. Autonomia unui astfel de autobuz este destul de mica și nu cred ca vor avea succes prea mare.
TeNeLe Bc a zis
Ghinghes sa ne spuna si sa recunoasca ca se negociaza un nou traseism la PNL via REPER! Cam asta se aude pe blvd Unirii! Nu ca ar fi rau … dar sa fie transparent!
Branzoi a zis
Ghinghes ,ăla care e decuplat de sarcini de serviciu, s-a apucat de treabă acum la sfârșit de mandat ? Probabil de salariu de viceprimar nu s-a decuplat !